Naar inhoud

De voordelen van weten wie jouw websitebezoekers zijn

Het aantal contactmogelijkheden in business-to-business-markten is enorm toegenomen de laatste jaren. Het toepassen van offline acquisitie is nog steeds een belangrijk onderdeel van het marketingproces, maar er zijn inmiddels veel online middelen bijgekomen die toegepast kunnen worden om meer rendement uit de marketingactiviteiten te halen. Er is een aanpak nodig die optimaal aansluit op het aankoopproces van de vastgestelde doelgroep. Een aanpak die hier bij aansluit is het inzichtelijk maken van wie jouw websitebezoekers zijn.

Inzicht in jouw websitebezoekers brengt 9 voordelen met zich mee, zo schetst communicatieadviesbureau GO2socialmedia in het rapport ‘9 redenen waarom u wilt weten wie uw website bezoekt’.

1.Herkenning

Op basis van de bezoekersidentificatie van jouw websitebezoekers kun jij je in een persoonlijk gesprek gericht profileren.

2. Inzicht in het gedrag

Er wordt duidelijk wat de behoeften en interesses van jouw websitebezoekers zijn. Het gedrag kan aanleiding zijn voor een contactmoment.

3. Warme acquisitie

Met behulp van informatie over het websitebezoek kan een business-issue geïdentificeerd worden en toegepast bij de opvolging.

4. Hogere webconversies

Er kan ingespeeld worden op het de behoefte van de websitebezoeker. Er kunnen pagina’s aangepast worden op basis van hun gedrag om hogere conversies te behalen.

5. Inspelen op de contentbehoefte

Wanneer de content aansluit op de informatiebehoefte van de websitebezoeker, zal het vertrouwen in jouw organisatie toenemen.

6. Inzicht in de doelgroep

Door middel van het identificeren van jouw websitebezoeker krijg je duidelijk beeld of je jouw doelgroep bereikt en kun je jouw content aanpassen wanneer dit nodig blijkt.

7. Categoriseren van websitebezoekers

Websitebezoekers kunnen gecategoriseerd worden op basis van branche, of hun gedrag op de website. Op deze manier ontstaat een duidelijk overzicht wat voor websitebezoekers u heeft.

8. Beter inzicht in de resultaten van de marketingactiviteiten

Door inzicht over via welke kanalen jouw bezoekers op je website komen en de categorisatie van hiervan, ontstaat er grip op onlinecampagnes en daarmee het budget.

9. Verhoogde relevantie door de inzet van liquid content

Door liquid content kunnen bezoekers gerichter worden aangesproken door het tonen van specifieke pagina’s en content. Dit gebeurt op basis van de filtering van websitebezoekers.

Het onderhavige rapport kun je downloaden op de website van GO2socialmedia.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie