Naar inhoud

De zakelijke workshop wint weer aan populariteit

De zakelijke workshop wint de laatste maanden duidelijk weer aan populariteit. Terwijl bedrijven en medewerkers de afgelopen jaren focusten op het overleven van de crisis – en workshops slechts voor de noodzakelijke ontspanning zorgden – is er nu weer ruimte, tijd en geld voor persoonlijke ontwikkeling. Bedrijven en overheden zelf zien ook de meerwaarde in van medewerkers die op een vrolijke, inhoudelijke manier een workshop volgen.

Persoonlijke ontwikkeling

Dat stelt Barbara Moens van Workshoppen.nl, een online platform waar vraag en aanbod van workshops elkaar ontmoeten. “Je merkt dat mensen – ook als ze al een aantal jaar werken – graag blijven leren. Iedereen kent dat toch? Je zoekt altijd weer naar een manier om je verder te ontwikkelen. Je leest bijvoorbeeld boeken over een thema, maar het is nog leuker om echt iets te doen. Je leert ook van elkaar tijdens zo’n workshop.”

Personal branding

Voorbeelden van goed lopende zakelijke workshops zijn: zakelijk flirten, communicatie en personal branding. “Tijdens de cursus personal branding leer je dat het belangrijk is om zichtbaarder te worden en je te profileren als een soort merk”, aldus Moens. “Je krijgt bijvoorbeeld mee dat het heel goed is om een bepaalde expertise te claimen waardoor je werk interessanter wordt. Zo’n workshop is niet alleen leuk, maar heeft ook veel meerwaarde. Wij merken dat werkgevers en werknemers op zoek zijn naar die kennis. Ik ken voorbeelden van mensen die door de principes van personal branding toe te passen echt veel meer plezier uit hun werk halen.”

Beter functioneren

Moens is ervan overtuigd dat mensen beter functioneren en met meer plezier werken door zo’n zakelijke workshop te volgen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de workshop creativiteit. “Door de toegenomen concurrentie is het steeds belangrijker dat bedrijven zich onderscheiden. Daarom is het goed als er veel ruimte is voor creativiteit. Medewerkers leren dat die creativiteit geen kwestie is van inspiratie, maar dat het eerder een manier van leven is.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie