Naar inhoud

Dell twittert succesvol

Computerfabrikant Dell heeft Twitter ingezet om meer computers te verkopen en is hierin naar eigen zeggen geslaagd. Dell zegt de afgelopen twee jaar voor drie miljoen dollar aan apparatuur te hebben verkocht door aanbiedingen te doen via de sociale netwerksite Twitter.

Dell twittert succesvolDe tweets, Twitter-berichten van maximaal honderdveertig tekens, van Dell bevatten voornamelijk coupons en links met aanbiedingen. Bijna de helft van de aanbiedingen was alleen via de sociale netwerksite bereikbaar. De drie miljoen dollar die ze via Twitter hebben weten om te zetten is maar een klein percentage van de volledige omzet van het afgelopen jaar die 12,3 miljard dollar bedroeg.

 

Volgens experts zou Twitter hier zelf geld aan kunnen verdienen door bedrijven geld te vragen voor het distribueren van coupons onder klanten of het tot stand brengen van transacties. Een woordvoerder van het internetbedrijf ziet daar wel wat in: "We hebben nu nog geen duidelijk idee hoe we geld kunnen verdienen aan dit soort activiteiten, maar als ons netwerk verder groeit, gaan we meer middelen inzetten om de winstgevendheid te vergroten."

Bron: ANP
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie