Naar inhoud

Digitaal aanbod zorgt voor sterke verhoging van winkelbezoek

De gewenste omnichannel-aanpak in de retailsector zorgt voor nieuwe uitdagingen als het gaat om het verkrijgen van gegevens bij digitale marketingcampagnes. Vooral omdat het moeilijk is zicht te krijgen op het offline gedrag van consumenten. Een betere berekening van de return on investment van deze campagnes is te maken met een tool voor geotracking, die het aankoopproces van de gebruikers analyseert vanaf het zien van de digitale catalogus tot aan het bezoek aan de winkel.

Verhoging van de in-store-conversie

Een dergelijke tool wordt aangeboden door Tiendeo, een portaal voor geo-gelokaliseerde online catalogi en aanbiedingen. Volgens de gegevens die op deze manier zijn verzameld, gaat 11 procent van de gebruikers na het zien van online aanbiedingen – in-store-conversie – naar een fysieke winkel, hetgeen 225 procent meer is vergeleken met consumenten die niet aan digitale aanbiedingen – up-lift – blootgesteld worden. Merken betalen gemiddeld € 1,30 aan kosten per bezoek voor elk van deze bezoeken. Op sectorniveau zijn de gemiddelde kosten lager in supermarkten (€ 1,02), terwijl ze in doe-het-zelfzaken hoger liggen (€ 1,89).

Consumenten door het aankoopproces sturen

Naast deze gegevens blijkt uit de analyse van het portaal dat gebruikers binnen drie dagen nadat ze een brochure hebben gezien naar de winkel gaan en daar gemiddeld 18 minuten en 32 seconden blijven, met verschillen tussen de verschillende sectoren. Met behulp van deze gegevens weten retailers precies hoeveel tijd ze hebben om verschillende push-acties uit te voeren om potentiële consumenten naar het einde van het aankoopproces te bewegen.

Nauwkeurigere berekening ROI campagnes

Dankzij de gegevens met betrekking tot in-store-conversie, up-lift en kosten per bezoek kunnen retailers veel nauwkeuriger de return on investment berekenen voor hun campagne. Op die manier kunnen merken hun verschillende online en offline marketingstrategieën optimaal benutten en de gewenste doelen bereiken.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie