Naar inhoud

Digitale en menselijke innovatie broodnodig in ledenbranche

Als gevolg van de toenemende digitalisering ontstaan er kansen voor organisaties zonder klanten om op nieuwe manieren de relatie met leden aan te gaan en waarde toe te voegen binnen deze relatie. Een strategie gericht op customer engagement helpt ledenorganisaties en brancheverenigingen om de nieuwe relatie goed in te vullen. Hiervoor moet de branche inzetten op twee ontwikkelingen: de transformatie richting een digitaal businessmodel - met behulp van IT - en de transformatie richting een klantgerichte organisatie - met behulp van menselijke emotie.

Wederzijdse persoonlijke relatie

Dit stelt IT-dienstverlener CRM Partners in zijn nieuwste e-book ‘Customer engagement voor ledenorganisaties’. De publicatie biedt theoretische en praktische tips aan ledenorganisaties om zichzelf geliefd te maken bij hun leden. Customer engagement is een filosofie inzake de klantrelatie die uitgaat van een extreme vorm van klantgerichtheid en service, waarbij een wederzijdse betekenisvolle en persoonlijke relatie wordt nagestreefd. Echter, doordat het contact met leden steeds vaker digitaal van aard is, wordt het persoonlijke klantcontact steeds waardevoller.

Menselijke en digitale aspecten

Ledenorganisaties zullen goed moeten nadenken hoe zij de menselijke en digitale aspecten strategisch inzetten om hun leden optimaal te bedienen. Het is voor verenigingen belangrijk om te investeren in een goede klantrelatie, die zowel sterk is op persoonlijk als op digitaal vlak. Met deze investering in customer engagement kunnen zij een stevige, betekenisvolle en persoonlijke relatie opbouwen waardoor tevreden leden, betrokken leden worden die loyaal zijn en optreden als ambassadeur.

Lat ligt hoog in ledenbranche

“In de consumentenmarkt timmert men al een tijdje hard aan de weg om het hart van de klant te veroveren. Juist die extreme klantgerichtheid zorgt ervoor dat de lat hoog ligt in de ledenbranche”, stelt Peter Drost, verantwoordelijk voor het MembersLab bij CRM Partners. “Wanneer je slimme en makkelijke technologie combineert met menselijke emotie heb je de ingrediënten in huis om van leden ambassadeurs te maken.”

Het onderhavige e-book kun je downloaden op de website van CRM Partners.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie