Naar inhoud

“Digitalisering bedrijven veelal ten koste van klantbeleving”

“Het digitaliseren van een onderneming gaat met vallen en opstaan. We komen regelmatig bij bedrijven waar digitalisering is doorgeslagen en waarbij klanten het bedrijf niet goed meer herkennen. Hoe meer technologie de dagelijkse routine overneemt en gecompliceerde processen simpeler worden, hoe meer het van belang gaat zijn om echte en betekenisvolle conversaties te hebben. Het is ongelooflijk belangrijk om daar een goede balans in aan te brengen. Met aan de ene kant de noodzakelijke procesoptimalisatie en aan de andere kant waardevolle, menselijke interactie met je klanten.”

Waarde betekenisvolle conversaties neemt toe

Dat stelt Tobias Walraven, CEO van het deze week geïntroduceerde bedrijf RIFF. Of het nu een bank is of een meubelzaak, meer en meer bedrijven maken een digitale transformatie door. Bestaande processen, waaronder contact met klanten, worden geautomatiseerd. “En daar gaat het vaak mis,” aldus Walraven. Met zijn bedrijf wil hij organisaties helpen de balans tussen digitalisering en menselijke interactie met klanten te vinden.

Omzet en klantwaardering in het geding

Walraven kondigde begin dit jaar al een samenwerking aan tussen Tribal, Jaagers en The Webcare Company. Deze drie specialisten, met een jarenlange ervaring op het vlak van engagement, technology en digital marketing, bundelden toen hun krachten. Omdat ze tot op heden onder drie verschillende merknamen actief bleven en er behoefte bestond aan één internationaal digitaal bedrijf, gebouwd op een stevig Nederlands fundament, introduceert hij het nieuwe merk en bedrijf aan de wereld.

Nieuwe fase in naadloze klantbeleving

Het nieuwe bedrijf is onderdeel van de TWC Holding. “De introductie van RIFF is een nieuwe fase in naadloze klantbeleving”, aldus Walraven. “Wij waken ervoor dat digitaliseringprocessen en menselijke interactie uit balans raken. Dat gaat immers ten koste van klantwaardering en uiteindelijk omzet. Wij helpen organisaties te transformeren en daarin de juiste balans te vinden: hun eigen ritme.”

Mix van technologie, online marketing, menselijke interactie en harde data

“De organisatie bestaat uit 175 specialisten die dagelijks duizenden klanten door hun klantreis leiden”, vertelt Walraven. “Dit doen wij met de nodige techniek, marketing en psychologische kennis van menselijke perceptie en besluitvorming. Maar ook op basis van harde data. Data die inzicht bieden in gedrag, die de klantreis kunnen bijsturen en die klantgedrag gedetailleerd in kaart kunnen brengen. Kortom, data die ervoor zorgen dat er maatwerkadvies kan worden gegeven.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie