Naar inhoud

Disruptie in de Nederlandse industrie voor public relations?

“Als freelance pr-consultant zie ik al langer dat steeds meer bedrijven in Nederland hun public relations in-house willen nemen. Ondernemingen weten echter veelal nog niet weten hoe ze dat moeten aanpakken. Daarom worden er ook steeds meer pr-cursussen aangeboden, want de nieuwe generatie ondernemers en marketeers heeft een sterke do-it-yourself-mentaliteit. Door onze software gratis beschikbaar te maken via een freemium-model, proberen we op deze ontwikkeling in te spelen.“

Dat vertelt Aaron Mirck, een van de oprichters van het platform Presscloud. “Zo ben je in staat om je eigen pr-bureau te worden”, zegt hij. “Public relations heeft nog een ontoegankelijk imago en dat is zonde. Het is niet alleen weggelegd voor grote corporate ondernemingen of bedrijven met eindeloze marketingbudgetten. Juist start-ups en challenger brands profiteren gigantisch van free publicity. Die bedrijven willen we graag helpen groeien.”

De IKEA voor pr wil public relations toegankelijker maken

Omdat public relations voor te veel bedrijven onbereikbaar is, wil het platform de Nederlandse pr-industrie ontwrichten. Om die missie te realiseren, zijn de tools van de start-up gratis te gebruiken. Ook kondigt het bedrijf de lancering van een gratis e-book aan. Aan de hand van ‘Alles wat pr-bureaus je niet vertellen’ kunnen bedrijven alles uit hun pr-ambities halen. Zo speelt de start-up in op de trend dat veel bedrijven public relations in eigen huis willen uitvoeren.

Presscloud is opgericht om marketeers en ondernemers in Nederland in staat te stellen om zelf aan de slag te gaan met hun public relations. Op het platform van de start-up vinden ze alles wat ze nodig hebben op het gebied van public relations: actuele perslijsten met alle relevante Nederlandse journalisten, een online omgeving voor alle nieuwscontent, handige verzendmodules en een handleiding om zelf pr-expert te worden.

Alles wat pr-bureaus in Nederland je niet willen vertellen

In het gratis e-book boek deelt Aaron Mirck de kennis die hij de afgelopen jaren heeft opgedaan bij verschillende pr-bureaus en als freelance pr-consultant in Nederland. Het boek bevat cases van prijswinnende start-ups, organisaties in het midden-en kleinbedrijf en beursgenoteerde ondernemingen die met nieuwswaardige content wisten op te vallen in de media.

“De lancering van dit gratis boek zorgt ervoor dat ons platform daadwerkelijk de IKEA voor public relations wordt”, stelt Aaron Mirck. “De gratis software biedt je alle instrumenten die je nodig hebt in het pr-landschap. Dit boekwerk staat vol concrete tips en tricks en stelt bedrijven in staat om alles uit de pr-tools te halen. Zo wordt het een echt alles-in-een-pakket voor doe-het-zelvers.”

Tip: Wil jij je verder ontwikkelen als communicatieprofessional? Dan is de opleiding Online Communicatie wat voor jou!

  • In 4 maanden leer je hoe je de onlinecommunicatiemix optimaal inzet om je doelstellingen te behalen.
  • Naast de opleiding maak je een onlinecommunicatieplan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding ►
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie