Naar inhoud

Domino's Pizza maakt app beschikbaar voor Apple Watch

De lancering van de Apple Watch is in Nederland niet onopgemerkt voorbijgegaan. De een noemt de smartwatch een gadget, de ander vindt het een verdergaande digitale innovatie. Toch mag nu al gesteld worden dat consumenten meer ontvankelijk zijn voor de slimme horloge dan voor de slimme bril van Google. Mobiele applicaties worden dan ook aangepast voor gebruik op de horloge. Als eerste fastservice-keten heeft Domino's Pizza haar bestaande app beschikbaar gemaakt voor de vinding van Tim Cook.

Persoonlijke voorkeur via applicatie

De pizzabakker is sinds 1989 gevestigd in Nederland en heeft hier inmiddels 170 vestigingen. De franchiseformule bezorgt jaarlijks zo'n 5 miljoen pizza's. Voor de bestelling en betaling van de maaltijd is in 2014 al een mobiele applicatie op de markt gebracht. De app maakt het mogelijk persoonlijk invulling te geven aan de samenstelling van de pizza. Onderdeel van de app is de Pizza Tracker waarmee de klant geïnformeerd over de fase waarin zijn bestelling zich bevindt. Van de bestelling zelf, de bereiding, het moment dat de pizza de oven in gaat tot aan het moment dat de bestelling onderweg is.

Status bestelling op de Apple Watch

De app is nu ook beschikbaar voor de Apple Watch. “Deze smartwatch biedt optimaal gemak aan de klant om de status van hun bestelling te volgen, overal en altijd”, stelt André ten Wolde, CEO van Domino's Pizza Nederland. “De Pizza Tracker is een uniek en enorm populair onderdeel van het online bestelsysteem. De Apple Watch zorgt ervoor dat klanten hun iPhone in de broekzak kunnen houden en enkel op hun pols hoeven te kijken om de status van de bestelling te volgen.”

Push notificatie bij andere status

De consument hoeft alleen maar de applicatie te downloaden en zijn Apple Watch te linken met zijn iPhone. De bestelling wordt via de iPhone app geplaatst. De Apple Watch toont de status van de bestelling en zendt een push notificatie wanneer de fase van de bestelling wijzigt. “Mensen worden steeds mobieler en vinden het gewoon dat ze overal bereikbaar zijn en overal onze pizza's kunnen bestellen. Wij gaan hierin mee met onze technologische ontwikkelingen. De Apple Watch is nog maar het begin”, aldus ten Wolde. “Eind 2014 kwamen we met onze nieuwe mobiele app, dat was vrij nieuw. Nu is het goed voor ruim 25 procent van onze omzet.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie