Naar inhoud

Drukte bij pakketbezorging en veel brieven door coronacrisis

Door de overheidsmaatregelen tegen het coronavirus stijgt het aantal online bestellingen in Nederland en België op dit moment sterk. Door het grote aantal bestellingen, de impact van de maatregelen – zoals afstand bewaren en contactloos bezorgen – en het hogere ziekteverzuim kan er lokaal vertraging ontstaan bij de pakketbezorging. De postbezorging verloopt op dit moment volgens plan. Om te laten weten dat mensen aan elkaar denken, worden er in deze moeilijke tijd veel kaarten verstuurd.

“Dat wij onze post- en pakketbezorging in deze situatie kunnen voortzetten zodat de mensen thuis kunnen blijven, is een enorm groot compliment aan iedereen die bij of voor ons werkt”, stelt Herna Verhagen, chief executive officer bij PostNL. “Dat geldt natuurlijk voor onze bezorgers die de straat op gaan en overal post en pakketten bezorgen, maar zeker ook voor alle mensen achter de schermen, zoals sortering, voorbereiding, transport en alle anderen in onze logistieke operatie. Ik ben trots en heb veel respect voor onze mensen, die met hun inzet de bezorging van post en pakketten mogelijk blijven maken. We vragen daarvoor iedereen om onze mensen de ruimte te geven zodat zij hun werk veilig kunnen blijven doen.”

Meer online bezorging door thuisblijvende Nederlanders en Belgen

“Doordat mensen thuis blijven en winkelketens de deuren sluiten stijgt het aantal online bestellingen op dit moment sterk. Het gemak van online winkelen is nu veranderd in een noodzaak om aankopen te doen bij webshops. Wij doen er alles aan om alle bestellingen zo veel mogelijk op tijd te blijven bezorgen, maar door de drukte, de maatregelen en het ziekteverzuim kan er lokaal vertraging ontstaan. Informatie daarover is beschikbaar in track & trace en op onze website.”

Post- en pakketbezorging cruciaal voor maatschappij

“Eerder hebben we bekendgemaakt de bezorging van post en pakketten zo veel mogelijk voort te zetten. Dit zorgt er immers voor dat mensen thuis kunnen blijven en dat ouderen en kwetsbare groepen in onze samenleving in contact blijven met hun naasten. Bovendien betekent dit dat bedrijven hun klanten kunnen bereiken. Dat draagt bij aan de instandhouding van het maatschappelijke verkeer. Voorwaarde is wel dat medewerkers veilig en gezond kunnen werken en de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) kunnen worden nageleefd. We passen processen en werkplekken voortdurend aan als de richtlijnen dat voorschrijven. Dat kost tijd en leidt in sommige gevallen tijdelijk tot vertraging.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie