Naar inhoud

e-Academy spreekt waardering uit over congressen

Het sectoroverstijgende actieprogramma “e-Academy” dat vorige week door de brancheorganisatie voor e-commerce Thuiswinkel.org is gelanceerd, stelt dat kennis en kunde essentieel zijn voor de kenniseconomie. Het programma beoogt een infrastructuur voor continue ontwikkeling van werkende professionals in de e-business-sector op te zetten. Het initiatief stimuleert het volgen van trainingen, opleidingen en congressen bij gecertificeerde aanbieders. Een van de aanbevolen evenementen is Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day.

Continue ontwikkeling in e-business

De e-business-sector is een belangrijke aanjager van de Nederlandse economie, maar bedrijven ondervinden steeds meer problemen bij het vervullen van vele duizenden vacatures”, zegt directeur Thuiswinkel.org Wijnand Jongen. “Het bedrijfsleven heeft moeite om goed geschoold personeel te vinden. Hoger onderwijs sluit onvoldoende aan op de nieuwe digitale vereisten vanuit het werkveld. Daarnaast mist de e-business-sector een infrastructuur voor continue ontwikkeling van werkende professionals.” Daarom heeft de brancheorganisatie de handen ineen geslagen met het bedrijfsleven en onderwijs om de essentiële vaardigheden voor onze kenniseconomie te borgen.

Aansluiting onderwijs en arbeidsmarkt

Toenemende zorgen over de instroom van voldoende geschoold personeel in de sector waren aanleiding voor het opstarten van e-Academy. “Wat mij opvalt, is de gebrekkige aansluiting tussen het onderwijs en dat wat de digitale arbeidsmarkt vraagt aan kennis en kunde”, stelt Daniël Ropers, managing director bij bol.com. “Toepassing van ICT is de enige manier waarop bedrijven nog waarde kunnen creëren voor hun klanten. Huidige afstudeerders hebben echter moeite om de fundamentele krachten en de mogelijkheden van digital te begrijpen. We moeten voorkomen dat we hiermee een rem zetten op de innovatie in Nederland.”

Trainingen, opleidingen en congressen

e-Academy stelt zich ten doel om e-business integraal onderdeel te maken van opleidingscurricula van het hoger onderwijs door deze opleidingen op basis van vereisten uit het bedrijfsleven te certificeren. Door de enorme snelheid van ontwikkelingen en het kennisintensieve karakter van het e-commercedomein, is het ook voor ervaren professionals zaak om continu bij te blijven. Daarom is het e-Academy Register geopend. Door het volgen van trainingen, opleidingen en congressen bij gecertificeerde aanbieders kunnen deelnemers punten verzamelen voor diploma's die door de e-sector worden erkend.

De razendsnelle verandering die veroorzaakt worden door de voortschrijdende digitalisering nopen marketeers hun kennis voortdurend bij te spijkeren. Tijdens Digital Marketing & Social Strategy in 1 Day krijgen zij in één dag een scala aan praktische cases van onder andere Google, Nestlé, LinkedIn, DeliXL en WNF voorgeschoteld. Toonaangevende sprekers uit de wereld van digitale marketing en sociale strategie delen  op het evenement hun opvattingen. Het event vindt plaats op donderdag 19 november 2015 in 't Spant in Bussum.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie