Naar inhoud

E-mailmarketingtools gratis beschikbaar in CRM van HubSpot

Het toonaangevende groeiplatform HubSpot heeft aangekondigd dat de tools voor e-mailmarketing en analyses voortaan onderdeel uitmaken van het gratis systeem voor customer relationship management van de onderneming. Daarmee biedt de IT-dienstverlener gebruikers de middelen die ze nodig hebben voor een compleet beeld van de customer journey en krijgen klanten een verbeterde gebruikservaring.

Groeiende bedrijven hebben vaak last van een overdaad aan apps. In een onderzoek gaf van HubSpot Research geeft 82 procent van de deelnemers aan ruim een uur per dag kwijt te zijn aan het inloggen bij en managen van alle verschillende applicaties worden gebruikt. Die verloren tijd kan funest zijn voor bedrijven waar zowel het aantal medewerkers als het budget beperkt is. Met de toevoeging van e-mailtools en advertentietools aan het CRM geeft HubSpot zijn gebruikers de mogelijkheid om die onmisbare functies te gebruiken binnen dezelfde omgeving. Daarmee besparen ze tijd en krijgen ze bovendien een beter beeld van de hele klantbeleving.

Customer relationship management

“Er zijn de afgelopen tien jaar veel tools voor e-mailmarketing bij gekomen die zijn bedoeld voor het midden- en kleinbedrijf. Helaas staan de meeste van die gratis of goedkope oplossingen op zichzelf en bieden ze geen compleet beeld van de customer journey”, zegt Kipp Bodnar, chief marketing officer bij HubSpot. “Wij vinden dat e-mail en CRM bij elkaar horen en dat elke marketeer, ongeacht zijn budget, moet kunnen zien wat nu eigenlijk de resultaten zijn van zijn inspanningen. Daarom bieden we kleine en groeiende bedrijven nu deze e-mailfunctionaliteit als onderdeel van ons CRM-systeem. Dat geeft ze een beter beeld van de totale klantbeleving, die aan de hand van losse e-mails en interacties veel moeilijker te beoordelen is.”

E-mailmarketingtools

“We zijn een start-up en hebben behoefte aan tools waarmee we ook met een beperkt budget een grote impact kunnen hebben. Vaak komt het erop neer dat we met allerlei afzonderlijke apps werken en dat maakt het lastig om een compleet beeld van de customer journey te krijgen”, vertelt Thomas Berry, student outreach consultant bij community Picmonic. “Dankzij deze nieuwe e-mailfuncties kunnen we die tools combineren met de informatie in het CRM. Bij ons stond de klant altijd al op de eerste plaats, maar op deze manier kunnen we ze een nog betere ervaring bieden.”

Gebruiksvriendelijke e-maileditor

De gebruikers van het CRM-systeem kunnen nu adresboeken maken en maximaal 2.000 e-mails per maand versturen met een efficiënte en gebruiksvriendelijke e-maileditor. Ook heeft het bedrijf de mogelijkheden uitgebreid van de gratis versie van zijn reclametools, die tot nu toe alleen kon worden gebruikt voor advertenties op Facebook. Voortaan kunnen gebruikers met de gratis marketingtools hun advertenties op Facebook, Google en LinkedIn managen en volgen voor maximaal 1.000 dollar aan advertentiekosten. Daarnaast biedt de tool conversieoverzichten en mogelijkheden voor het koppelen van twee accounts. De functionaliteit voor e-mails en advertenties deelt gegevens met het CRM, waardoor gebruikers een volledig overzicht krijgen van de interactie van klanten met hun bedrijf.

Vertrouwensrelatie opbouwen

“Met de gratis tools kunnen wij potentiële klanten al snel duidelijk maken wat de mogelijkheden van ons zijn en waarom het zo geschikt voor ze is”, aldus Richard Wood, managing director bij Six & Flow, een partner van HubSpot. “Ze kunnen het product zelf beoordelen, waardoor we een vertrouwensrelatie met ze opbouwen en de waarde van het platform goed kunnen aantonen. Door de functionaliteit voor e-mails en advertenties toe te voegen heeft HubSpot het ons dus eenvoudiger gemaakt om nieuwe klanten binnen te halen.”

Aan het gebruik van de e-mailmarketingtools zijn wel zijn voorwaarden en beperkingen van toepassing.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie