Naar inhoud

Ecreation maakt voor Bol.com chatbot

Internetbureau Ecreation heeft voor Bol.com een chatbot gecreeërd met de naam Billie. De bot is toe te voegen als contact in de MSN lijst en moet de klant helpen bij het vinden van producten.

Ecreation maakt voor Bol.com chatbotDe chatbot is gekoppeld met de database van Bol.com en geeft een overzicht van aan de zoekvraag gerelateerde producten. Naast dat Billie helpt bij het vinden van producten geeft de chatbot ook informatie over het terugbrengen van artikelen. Bol.com hoopt met Billie een nieuw kanaal te hebben gevonden om potentiële klanten te bereiken en aan zich te binden. "Bol.com staat bekend als een partij met innovatieve ideeën op het gebied van online shoppen. Zij hebben uitstekende faciliteiten om de waarde van een interactive agent goed uit te laten komen", aldus Sjoerd van Dijk, managing director bij Ecreation, "Chatbots ondersteunen een persoonlijke (klant)benadering en informatievoorziening. Het is voor merken belangrijk om binnen te dringen in de ‘circle of friends'. Billie van Bol.com is een goed voorbeeld van de toegevoegde waarde die een chatbot kan hebben als marketing-, sales- en helpdesktool."

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie