Naar inhoud

Een eigen website levert zzp’er extra omzet op

Het hebben van een website kan zelfstandigen zonder personeel jaarlijks heel wat opleveren. Gemiddeld halen zzp’ers met een website 17 opdrachten per jaar binnen en genereren hiermee een extra omzet van € 22.500,-. Steeds meer zelfstandige professionals hebben dan ook een eenvoudige website waarmee zij zorgen dat hun organisatie ook online vindbaar is. Het aantal zogeheten ‘one-page’-websites is het afgelopen jaar in Nederland dan ook met 300 procent gestegen.

Website is nu onmisbaar

Een recent onderzoek van het digitale bureau onepage.website en Stichting Internet Domeinregistratie (SIDN) onder 1.280 Nederlandse zelfstandige ondernemers leert dat een website feitelijk onmisbaar is. Maar liefst 95 procent van de ondervraagde zzp’ers beschikt over een website met als voornaamste reden om online vindbaar te zijn (91%). Daarnaast speelt de website bij een ruime meerderheid een rol in het binnenhalen van opdrachten (84%). Gemiddeld zorgt een website jaarlijks voor het binnenhalen van 17 opdrachten, wat elk jaar een extra omzet van € 22.500,- oplevert.

Voorheen niet rendabel

Uit de cijfers blijkt dat ook beroepen uit de branche zorg & welzijn veel hebben aan een website. Als kapper, schoonheidsspecialist of masseur kan een website je zo tussen de € 1.000,- en € 6.000,- per jaar opbrengen. “Vroeger was het voor de zelfstandige ondernemer vaak niet rendabel om een website te hebben”, aldus Henny Rietkerk, directeur van onepage.website. “Wij bieden eenvoudige, kwalitatief goede en technisch onderbouwde websites voor de eerlijke prijs van € 1,- per maand. Door die lage kosten en de eenvoud en het gebruiksgemak van de websites kunnen alle zzp’ers nu de voordelen ervaren.”

Investeringen laag

Een website levert de zelfstandige professional dus veel op, terwijl de investeringen laag zijn. Het onderzoek leert dat bijna de helft van de zzp’ers minder dan € 100,- per jaar besteden aan de website en ook qua tijd is het hebben van een website geen grote investering te noemen. Een ruime meerderheid (64%) besteedt per maand zelfs minder dan een uur de persoonlijke webpagina.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie