Naar inhoud

Een succesvol carnaval realiseren met een eenvoudig sms’je

Volgens de aloude katholieke traditie gaat vandaag het carnavalsfeest officieel van start. Op veel plaatsen in met name de Nederlandse provincies Noord-Brabant en Limburg is dit feest overigens al enkele dagen in volle gang. Carnaval is voor cafés en kroegen de aangewezen gelegenheid de deuren vroeg te openen en de verklede gasten al vroeg een vrolijk welkom te heten. Met die verkleedpartijen gaan sommige carnavalsvierders overigens heel ver.

Zo zijn de outfits uit de immens populaire Netflix-serie Casa de Papel, te herkennen aan de rode overalls met capuchon en een Dalí-masker, niet aan te slepen geweest. Het enige nadeel van deze kostuums is wel dat sommige horecagelegenheden de gasten met deze outfits geen toegang verlenen. De veiligheid van de bezoekers staat namelijk ook tijdens carnaval hoog in het vaandel en die zou in de problemen kunnen komen met anonieme carnavalsvierders.

Carnavalsoptocht

Een van de hoogtepunten tijdens carnaval is de carnavalsoptocht. Na afloop van deze tocht worden er vaak prijzen uitgereikt voor onder andere de mooiste praalwagens, de leukste loopgroep of de beste individuele act. Bij grotere optochten is er naast de juryprijs vaak ook een publieksprijs. Toeschouwers van de optocht kunnen als publieksjury meestemmen door een sms’je te sturen met hun favoriet van de optocht. Door het op deze manier uitbrengen van een stem hebben de toeschouwers invloed op de keuze van de praalwagen die de publieksprijs krijgt toebedeeld.

Horecagelegenheden

Tijdens carnaval draaien zo’n beetje alle cafés, kroegen en eettenten in het zuiden van Nederland overuren. Veel van hen besluiten om bijna 24 uur per dag open te zijn, omdat de omzet in deze periode aanzienlijk omhoog kan schieten ten opzichte van de rest van het jaar. Als café is dit het perfecte moment om alles uit deze dagen te halen en dit kan onder andere met sms’jes. Staan Snollebollekes, Jannes, de Gebroeders Ko of andere carnavalsartiesten in jouw café? Breng dan klanten hiervan op de hoogte met een sms’je. Op deze manier promoot je jouw café en zorg je ervoor dat mensen langskomen en je omzet verhogen.

Calamiteiten

Daarnaast kan de short massage service ook worden ingezet als communicatiemiddel bij calamiteiten, bijvoorbeeld tijdens de carnavalsoptocht. Zo’n optocht brengt natuurlijk veel geregel met zich mee en de optochtcommissie dient vooraf overal aan te denken. Zo worden bewoners langs of binnen de optochtroute vaak verzocht om de straten autovrij te houden, zodat men bij eventuele calamiteiten gemakkelijker kan handelen. Hoewel er voorafgaand genoeg maatregelen worden genomen om noodsituaties te voorkomen, kan er alsnog iets misgaan. Wanneer zoiets gebeurt, moeten omstanders hier zo snel mogelijk van op de hoogte worden gebracht. Een sms-dienst als Spryng kan dan uitkomst bieden. Door zo’n alarmeringssysteem in te zetten wordt een spraakbericht of een sms’je lokaal gepusht naar elke mobiele telefoon in een bepaald gebied, waardoor informatie over een noodsituatie met een grote impact gemakkelijk en snel verspreid kan worden. Daarnaast kan deze manier van communiceren ervoor zorgen dat de juiste hulptroepen snel kunnen handelen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie