Naar inhoud

Eerste boodschappen-app geïntegreerd in koelkast

Het internet der dingen is al lang geen visioen van Chriet Titulaer meer dat slechts voer is voor cynische cabaretiers. Want het Internet of Things is de hedendaagse actualiteit. De koppeling van verschillende devices aan het wereldwijde web is de volgende stap in de voortsprintende digitalisering. Tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas is deze week een mobiele applicatie gelanceerd waarmee je vanuit een koelkast direct je boodschappen kunt bestellen en betalen.

Mastercard in samenwerking met Samsung

De 'Groceries by MasterCard'-app is een ontwikkeling van de gelijknamige creditcardmaatschappij in samenwerking met elektronicaconcern Samsung. Met de applicatie kun je vanuit een koelkast direct je boodschappen bestellen en betalen. De twee bedrijven introduceren hiermee de eerste boodschappen-app die geïntegreerd is in een koelkast. De intelligente app kan zelfs op basis van eerdere bestellingen suggesties doen voor toekomstige aankopen, biedt loyaltyprogramma's en coupons van gerenommeerde supermarktketens en heeft een realtime connectie voor online sales en promoties.

Koelkast communiceert met supermarkt

De mobiele applicatie van MasterCard is gekoppeld aan de 'Family Hub Refrigerator', een nieuwe koelkast van Samsung. Met de unieke in een koelkast geïntegreerde boodschappen-app kunnen consumenten hun koelkast, dankzij API-integratie, laten communiceren met gerenommeerde supermarktketens in de Verenigde Staten. Consumenten kunnen hun favoriete merken toevoegen in de app, artikelen toevoegen aan een winkelmandje, afrekenen en de items thuis laten bezorgen.

Werking mobiele applicatie

De werking van de mobiele applicatie:

· De consument voegt een boodschappenlijstje toe aan de in de koelkast geïntegreerde app. Niet een persoon maar de hele familie mag items aan het mandje toevoegen.

· In de simpele, beveiligde betaalomgeving voert de consument zijn pincode in teneinde de controle over de boodschappenlijst te blijven behouden.

· De boodschappen worden na betaling bij de consument thuis bezorgd.

Betaalopties voor consumentengadgets

Tijdens het evenement heeft de creditcardmaatschappij tevens aangekondigd een samenwerking aan te gaan met Coin, een nieuwe generatie betaaldevice, om 'Commerce for Every Device' te realiseren voor consumentengadgets als smartwatches en fitness-polsbandjes. Voor dit programma worden betaalopties van de creditcard aan gadgets toegevoegd en kunnen consumenten vanaf dat moment met hun eigen apparaten betalen. Net als bij mobiel betalen, gaat het programma gebruik maken van encryptiesystemen van MasterCard om de betalingen te beveiligen. Deze lancering biedt alle kaartuitgevers de mogelijkheid uit te breiden naar een heel nieuwe categorie apparaten.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie