Naar inhoud

Eerste marketeers ronden SCHAAL+-leerprogramma succesvol af

De eerste 9 talenten van talentbegeleidingsbureau SCHAAL+ ronden deze maand het ‘Digital Marketing Talent Development Programma’ af. Dit betekent dat zij na een intensief werk-leerprogramma van anderhalf nu ‘T-shaped digital marketingprofessional’ genoemd mogen worden. Met werkervaring bij verschillende opdrachtgevers en actuele digitale marketingkennis en -vaardigheden op zak hebben ze een stevige basis gelegd voor de rest van hun marketingcarrière in het digitale tijdperk. Als bekroning ontvangen de professionals uit handen van brancheorganisatie Thuiswinkel.org het ‘e-Academy’-certificaat voor het vakgebied e-marketing.

Digital marketing

Tijdens het Digital Marketing Talent Development Programma werkten de talenten aan vraagstukken op het gebied van digital marketing voor verschillende opdrachtgevers, zoals Zilveren Kruis, Jumbo, PGGM, PON, ICS, Centraal Beheer, KRO-NCRV en Interpolis. Met de actuele kennis die zij opdeden via de masterclasses, intervisies en bootcamps & pressure cookers werkten zij bij opdrachtgevers veelal in agile marketingteams aan diverse marketingprojecten, zowel conceptueel als uitvoerend. Na anderhalf jaar komt voor deze talenten een succesvol einde aan het SCHAAL+-programma.

Ontwikkeling talenten

“Ik ben bijzonder trots om van dichtbij de ontwikkeling van deze talenten mee te hebben mogen maken”, vertelt Vincent Roders, program director digital marketing bij SCHAAL+. “Niet alleen inhoudelijk, maar vooral op het persoonlijke vlak. Ik ben met 9 jonge digitale talenten begonnen en laat nu anderhalf jaar later 9 goede vrienden gaan.”

Excellent programma

In september 2017 werd het Digital Marketing Programma door Thuiswinkel e-Academy beoordeeld als excellent. Thuiswinkel e-Academy certificeert hbo- en bedrijfsopleidingen op het gebied van e-marketing, e-commerce en e-supply-chain. De excellente beoordeling houdt in dat het Digital Talent Development Programma uitstekend aansluit bij de competenties en eindtermen van het vakgebied, oftewel dat de inhoud van het programma uitstekend aansluit bij de behoefte vanuit het werkveld van e-commerce en digitale marketing.

Klaar voor de markt

“Het Talent Development Programma van SCHAAL+ is een mooi voorbeeld van hoe de competenties ook gebruikt kunnen worden voor het vanaf scratch ontwikkelen van nieuwe leergangen”, aldus Lydia van Toorn, productmanager bij e-Academy. “Wij vonden het vooral erg sterk dat het programma wordt vormgegeven met verschillende partijen uit het veld, zoals Beeckestijn Business School, en zich kenmerkt door een sterke focus op data en customer relationship management. Daarnaast wordt veel aandacht geschonken aan tooling en talenten komen dan ook Google Certified uit de pijplijn. Al met al een mooi, breed programma waarmee jonge professionals op het terrein van online marketing ‘kant en klaar’ voor de markt worden afgeleverd.”

De eerste 9 talenten van het Digital Marketing Talent Programma van SCHAAL+

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie