Naar inhoud

Essent biedt klant aanmeldmogelijkheid via Facebook

Energieleverancier Essent gaat potentiële klanten de mogelijkheid bieden om zich aan te melden via het sociale medium Facebook. Naast klantenwerving wil Essent het sociale netwerk ook inzetten om de klantenservice uit te breiden en marketingcampagnes meer te personaliseren. Dat social media een effectief klantcontact medium kan zijn bleek ook al uit de Customer Engagement Monitor van Customer Talk.

Potentiële klanten van energieleverancier Essent kunnen zich nu ook via Facebook aanmelden. Via een formulier op de Facebookpagina kunnen nieuwe klanten zich aanmelden, waarna de energieleverancier een bevestigingsmail stuurt als de aanvraag goed is doorgekomen. Naast klantenwerving wil de energieleverancier het sociale netwerk ook inzetten om advertenties naar specifieke doelgroepen te versturen, gebaseerd op bijvoorbeeld leeftijd of woonplaats. Ook moeten klanten van Essent via Facebook een vraag naar de helpdesk kunnen sturen, die volgens Essent zelf binnen een uur beantwoord moet zijn.

Het sociale netwerk kan bedrijven een effectief platform bieden om (potentiële) klanten te bereiken. Dat bleek ook al uit de Customer Engagement Monitor, onderzocht door Customer Talk in samenwerking met onderzoeksbureau Service Check. Zo bleek dat de vier grootste energieleveranciers (Eneco, Essent, Nuon, Oxxio) gezamelijk een groep van 10351 fans op Facebook te hebben. Deze fans plaatsen dagelijks gemiddeld 314 berichten over de eerdergenoemde energiebedrijven. Opvallend is dat consumenten de merknaam vaker laten vallen als het gekoppeld is aan een evenement, zoals Essent zijn naam verbond met het WK schaatsen.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie