Naar inhoud

Experimenten voor het stimuleren van klantgerichte innovatie

Voor marketeers is het inmiddels geen vraag meer of de klant centraal gesteld moet worden. Het is voor hen een randvoorwaarde geworden voor succesvol ondernemen. Customer centricity, het is tegenwoordig een vanzelfsprekendheid. Eenduidige wetmatigheden ontbreken echter over de wijze waarop dit uitgevoerd dient te worden. Deze week is het startsein gegeven voor een experimenteel programma dat met nieuwe, toegepaste kennis en inspiratie op een innovatieve manier de relatie van de klant centraal stelt.

Kalender met experimenten

Op het eerste “Customerzz Event” op 17 juni 2015 heeft het Platform voor Klantgericht Ondernemen (PvKO) in samenwerking met haar partners de “Customerzz Experimenteer Kalender” bekendgemaakt. Het platform is een vereniging waarin alle partijen en professionals samenkomen die belang hebben bij het delen van kennis en ervaring op het gebied van customer relationship management (CRM) en klantgericht ondernemen.

Klantrelaties centraal

Aan de hand van deze agenda wil de vereniging nieuwe toegepaste kennis en inspiratie bieden waarbij klantrelaties op een innovatieve manier centraal staan. Het is de bedoeling dat professionals, wetenschappers en studenten binnen dit programma samen met experts gaan experimenteren.

Stimulans vernieuwing

Door middel van de kalender wordt beoogd vernieuwing te stimuleren en versnelling te geven aan het leerproces. Dit gebeurt onder andere aan de hand van de inzet van big data, de nieuwste software-tools en engagementtactieken. Deelnemers kunnen zich de komende maanden laten inspireren en concreet aan de slag gaan met verschillende pilots waarbij men kan analyseren, communiceren of co-creëren.

Inspirerende broedplaats

Het platform zet in samenwerking met diverse partners een open en onafhankelijk Customerzz Innovation Lab op. Dit nieuwe initiatief wordt een inspirerende broedplaats voor concrete vernieuwing op het gebied van klantgericht ondernemen in Nederland. Leden van de vereniging zien vernieuwing binnen de eigen organisatie soms langzaam en stroef verlopen. De uitdaging om de snelle veranderingen op de markt het hoofd te bieden, is een agendapunt van heel veel bedrijven.

Vormgeving vernieuwing

Veelal is onvoldoende bekend hoe vernieuwing vormgegeven dient te worden. Technologie, richting en aanpak zijn variabelen die veel vragen oproepen. Daarnaast wordt het pad naar vernieuwing vaak gekenmerkt door veel barrières. Ook bestaat de behoefte om te experimenteren en te leren in een onafhankelijke en inspirerende omgeving.

Ondersteuning klantenlaboratorium

Tijdens het eerste event deze week zijn speciale cadeaucheques uitgegeven. Door deze cheques te kopen, steunen organisaties de ontwikkeling van het klantenlaboratorium en krijgt men gratis toegang tot een volgend evenement. De eerstvolgende activiteit is de “Customerzz Tour” over “Second Screen Experiences” in oktober 2015.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie