Naar inhoud

Externe marktinformatie verbetert het leadgeneratieproces

Het herkennen van potentiële klanten is een essentieel onderdeel van het genereren van kansrijke leads. In het digitale domein zitten die prospects echter verborgen achter anonieme IP-adressen. Die anonimiteit weerhoudt marketeers ervan cruciale klantinzichten te verkrijgen en sales te voorzien van goede contactmogelijkheden. Met behulp van externe marktinformatie kunnen echter gedetailleerde gegevens van onbekende bezoekers gegenereerd worden.

Zicht op white space

Om de stijgende lijn in de omzet te behouden, heeft SimpliVity, leverancier van hyperconverged infrastructuuroplossingen, daarom haar marktinformatie uitgebreid met de database van Computer Profile, strategisch marketingpartner voor ICT-bedrijven. Door deze aanvulling beschikt de onderneming nu over gedetailleerde gegevens van hun white space, prospects die ze voorheen niet kenden. De samenwerking werpt zijn vruchten snel af. De leverancier heeft inmiddels 100 nieuwe gekwalificeerde leads in beeld om op te volgen.

Optimalisatie telemarketing

Naast het uitbreiden van markt- en doelgroepinformatie om nieuwe business aan te boren, helpt de verrijkte database ook bij het optimaliseren van de telemarketing. De Desicion Making Unit (DMU) van (potentiële) klanten is door Computer Profile in kaart gebracht en de data wordt continu ververst en aangevuld. Hierdoor beschikt SimpliVity altijd over de laatste status, van contactgegevens en contractduur tot klantbehoeften. Dit stelt de telemarketeers in staat snel met de juiste persoon in contact te komen en in te spelen op kansen.

Verhoging conversie

Om ervoor te zorgen dat de zaken goed blijven gaan, is het natuurlijk essentieel om nieuwe prospects in beeld te brengen”, aldus Nick Deen, marketingmanager Noord-Europa bij SimpliVity. “We hadden al een eigen database, maar de vijver om uit te vissen werd steeds kleiner. Door deze samenwerking te starten, hebben we een schat aan nieuwe potentiële klanten in kaart gebracht. De experts van onze partner definiëren de prospects waarvan zij denken dat ze interessant voor ons zijn en adviseren ons voortdurend over de kans op succes in verschillende markten en doelgroepen. Vervolgens kan onze telemarketing aan de slag met de verkregen leads en nieuwe business genereren. Dit heeft nu al geresulteerd in een conversie van 10 procent.”

Data basis voor succes

Data is de basis voor succes”, stelt Michiel Alkemade, managing partner bij Computer Profile. “Organisaties die een up-to-date en gedetailleerd inzicht hebben in de markt, zijn beter in staat bedrijfsgroei te realiseren. Het komt echter helaas nog vaak voor dat dit inzicht ontbreekt, waardoor bedrijven slechts een deel van hun 'addressable market' afdekken. Doodzonde, want het groeipotentieel ligt vaak veel hoger. Door het end-to-end leadgeneratieproces, van de segmentatie en uitvoer van marktanalyses tot het draaien van effectieve marketingcampagnes, te baseren op kwalitatieve data, kunnen bedrijven de totale markt bereiken en het onderste uit de kan halen.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie