Naar inhoud

Facebook-posts worden instant mobiele advertenties

In de bekende film 'Back to the Future' wordt Marty McFly op het stadsplein letterlijk gegrepen door een advertentie aan de muur van de bioscoop. Die toekomst wordt nu werkelijkheid dankzij een applicatie, maar dan figuurlijk op je mobiele telefoon. Het bijzondere is dat de advertenties van winkels en horeca gratis geplaatst kunnen worden. En de consument hoeft alleen maar de mobiele app te installeren.

Lokaal en mobiel adverteren voor retail en horeca

Dloky is een mobiele service voor iPhone, iPad en Android. Retail en horeca kunnen via deze dienst gratis en onbeperkt adverteren op de mobiele telefoons van potentiële klanten in de buurt van hun bedrijf. Dat is niet alleen interessant voor klanten die de zaak al kennen, maar juist ook voor passanten, nieuwe of internationale klanten die verleid willen worden om een buurt te verkennen en ergens spontaan binnen te lopen.

Afstand en voorkeuren bepalen getoonde reclame

De mobiele applicatie is wereldwijd beschikbaar en heeft de afgelopen tijd niet te klagen over publieke aandacht. De gebruiker krijgt in de gratis app alle producten, acties en aanbiedingen in zijn of haar directe omgeving als resultaat van een ingestelde afstand en persoonlijke voorkeuren. De advertenties komen naar keuze in een lijst, in een grid view of als preview op de kaart.

Plaatsing, planning en targetting via Facebook

Bedrijven kunnen inschrijven op de website van de dienst en de winkel, de locatie of meerdere filialen invoeren. Vervolgens kunnen de advertenties eenvoudig geplaatst worden via posts op Facebook of op de website. Advertenties kunnen vooruit worden gepland en getarget per filiaal, per stad of periode.

Verdienmodel vergelijkbaar met Facebook

Het verdienmodel lijkt op dat van Facebook. Door het aanbieden van betaalde voorkeursadvertenties en advertentiecampagnes blijft de basisfunctionaliteit gratis voor alle horeca, retailers en hun klanten. “De reacties van zowel de retail, horeca als wel van de gebruikers zijn bijzonder positief”, aldus Robert Hoevers, general manager van Dloky. “Afgelopen weken hebben al honderden winkels zich spontaan ingeschreven op onze site.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie