Naar inhoud

Fascinerende studiereis voor marketeers naar Maleisië

Bevlogen marketeers beseffen als geen ander dat de wereld voortdurend doordraait, ook in de zomermaanden. Zij zijn niet klaar met studeren als de universitaire opleiding is afgerond, de hbo-opleiding is voltooid of het NIMA-diploma is behaald. In een samenleving waar verandering de enige constante factor is, staat de maatschappelijke carrière in het teken van permanente educatie. Dat kan door opleidingen te volgen, evenementen te bezoeken of af te reizen naar inspirerende landen. Bijvoorbeeld naar Maleisië, een land met interessante historie én vooral een spannend heden.

Studiereis Maleisië

Na eerdere marketingstudiereizen naar Shanghai, Kaapstad en Dubai, Japan en Korea en Argentinië, organiseert StudiumTravel dit jaar een fascinerende reis naar Maleisië. Het hoofddoel van de studiereis is Kuala Lumpur, de hoofdstad van het land. De trip, die is bestemd voor marketeers, strategen, managementconsultants en organisatieadviseurs, vindt plaats van zaterdag 7 oktober tot en met zondag 15 oktober 2017. Register Marketeers en Senior Marketing Professionals behalen met de ‘2017 Marketing Study Tour’ bovendien 40 punten in het kader van de permanente educatie.

Overzeese marketing

“Het daadwerkelijk proeven van de ingrediënten van overzeese marketingrecepten kan maar op één manier grondig”, stelt Ronald Jans, gids in marketingland en samen met Robbert Boonk verantwoordelijk voor de organisatie van de marketingstudiereis. “Door een kijkje in die buitenlandse marketingkeuken te nemen. Niet via de digitale snelweg, maar via de fysieke vliegreis. Natuurlijk is er tijdens de reis tijd voor ontspanning, maar het aspect studiereis voert de boventoon. Het is geen schoolreisje of een cultuurtripje.”

Lokale bedrijven en multinationals

“Het reisprogramma is gevarieerd en aangepast aan de wensen van de doelgroep”, vertelt Jans. “Daardoor is er ditmaal ook een sterkere focus op lokale bedrijven en organisaties. Maar natuurlijk willen we ook graag even binnenkijken bij een multinational en is er een interessante masterclass aan de Asian School of Business, die aan het pretentieuze Massachusetts Institute of Technology in Boston is verbonden. Verder gaan we op bezoek bij de Nederlandse ambassadeur thuis en op Kota Kinabalu bezoeken we de Chinese Chamber of Commerce and Industry.”

Werkelijke marketingpareltjes

“Misschien nog wel meer dan in de voorgaande reizen hebben we nu werkelijke marketingpareltjes gevonden, waar we mogen binnenkijken en meedenken. Zo gaan we onder andere naar een bedrijf dat bodycare-producten fabriceert. Dit bedrijf wordt nagenoeg geheel gerund door vrouwen die het hele bedrijfs- en productieconcept relateren aan de islam en de sharia. Zij willen heel graag onze opvattingen en suggesties horen over hun propositie. Prachtig toch?” Jans glundert bij zoveel marketingpracht.

Net Google, maar dan anders

“Een andere onderneming waar we binnen mogen kijken is Top Glove, een multinational die op perfecte wijze laat zien hoe je met personeel omgaat”, gaat Jans verder. “Wij vinden dat Google dat goed doet, maar topman Lim Wee-Chai doet dat minstens net zo goed met zijn ruim 11.000 medewerkers. En wat denk je van een oliemaatschappij die met ons wil brainstormen over haar toekomst? Net als een palmolieplantage die wereldwijd onder vuur ligt omtrent duurzaamheid. En zo zijn er nog een aantal inhoudelijke hoogtepunten die week.”

Inhoud, cultuur en oerang-oetans

“Hoewel onze studiereizen zich altijd laten kenmerken door een stevig inhoudelijk programma, is er ook tijd voor cultuur en ontspanning”, licht Jans toe. “De laatste dag van deze reis staat helemaal in het teken van het Sepilok Orangutan Rehabilitation Centre. In dit opvangreservaat voor oerang-oetans gaan we werken aan een verbeterde waardepropositie voor dit geweldige initiatief. Met tips en tricks willen wij de fundraising voor het reservaat naar een hoger plan tillen.”

Marketing met een lokaal sausje

“Tijdens de studiereis doe je waardevolle marketingkennis op”, zegt Jans. “Je ziet met eigen ogen hoe zaken worden gedaan in Zuidoost-Azië, een werelddeel dat in figuurlijke zin steeds dichterbij komt. De deelnemers krijgen nieuwe inzichten in het marketingvak. Zie het als marketing met een lokaal sausje. Maar natuurlijk is het ook een aangename reis, leer je nieuwe mensen kennen en versterk je de banden met hen die je al langer kent.”

Meer informatie over de marketingstudiereis, die mede mogelijk wordt gemaakt door Beeckestijn Business School, vind je op de website van Studium Travel.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie