Naar inhoud

Feature voor de ideale verzendtijd van gepersonaliseerde e-mails

Elke consument is uniek en moet daarom ook een individuele behandeling krijgen. Het is dan ook verstandig om rekening te houden met het exacte verzendtijdstip van een e-mail. Open- en klikcijfers kunnen namelijk sterk variëren, afhankelijk van de dag en tijd waarop de verzending plaatsvindt. Terwijl sommige gebruikers hun e-mails direct checken wanneer ze 's ochtends wakker worden, geven anderen de voorkeur om dit te doen tijdens de middagpauze of zelfs vlak voor het naar bed gaan in de avond.

Ideale tijd van verzending e-mails

Door gegevens als de exacte tijd van kliks en opens te registreren en te verzamelen vanuit meerdere verzendlijsten, krijg je toegang tot informatie die je meer vertelt over de ideale tijd van verzending van e-mails per segment of persoon. De digitale dienstverlener optivo voegt daarom een nieuwe feature toe aan zijn e-mail- en omnichannel-marketingplatform. Met de introductie van 'Send Time Optimisation' wordt het voor bedrijven mogelijk om per individuele klant de juiste verzendtijd van een e-mail of nieuwsbrief te bepalen.

Verdere personalisatie e-mailmarketing

Deze nieuwe functie zorgt ervoor dat bedrijven hun e-mailmarketing nog verder kunnen personaliseren. De functionaliteit berekent de meest geschikte verzendtijd door verschillende factoren, waaronder de kliks, conversies en het openen van vorige e-mails per individuele klant te bepalen. Zo kunnen e-mails naar de abonnees worden verzonden op het perfecte moment, zelfs als de distributielijst zeer groot is.

Segmentatie op basis van realtime data

Het e-mail- en omnichannel-marketingplatform stelt bedrijven in staat om hun communicatie via e-mail op vergaande wijze te personaliseren. Dankzij de uitgebreide segmentatiemogelijkheden van het platform, door realtime data samen te voegen en te analyseren, kunnen ontvangers zeer persoonlijk benaderd worden. Het platform maakt het daarnaast mogelijk om volledig geautomatiseerde e-mailmarketingcampagnes op te zetten, gebaseerd op de verschillende fases van de customer lifecycle. Naast e-mail ondersteunt het platform ook print, push, sms, fax, sociale media en web.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie