Naar inhoud

Feestelijke uitreiking NIMA-diploma's aan gemotiveerde marketeers

Ruim 85 verse NIMA-gediplomeerden hebben donderdag 19 mei hun diploma ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman en Manager Study Members & Exams Jurriaan Gorter. De ceremonie vond plaats in een feestelijke ambiance bij AFAS Software in Leusden, dat speciaal voor deze gelegenheid zijn theater ter beschikking had gesteld, de rode loper had uitgerold, de aanwezigen ontving met koffie en taart en na afloop een aangeklede borrel verzorgde met volop bubbels. Ruim vijftig familieleden, collega’s en vrienden vergezelden de afstudeerders.

Succes moet je vieren

Hoogtepunt was uiteraard de groepsfoto waarbij de bekende NIMA-hoedjes de lucht ingingen en officieel een punt werd gezet achter een vaak maandenlang traject, waarop heel wat bloed, zweet en tranen zijn vergoten. Wat blijft is de smaak van succes en die mogen de gloednieuwe dragers van een stempel in het NIMA-diplomaregister zich best een tijd herinneren. “Succes moet je vieren”, aldus Huisman in zijn voordracht voorafgaand aan de uitreiking.

Voortdurende scholing

Marketing is een zeer dynamisch vak waarvan de kennis van 15 jaar geleden vandaag de dag zonder enige bijscholing al bijna volledig is achterhaald. Om die reden benadrukte Huisman in zijn toespraak dat het voor verse gediplomeerden zaak is om bij NIMA te blijven. Naast exameninstituut is het immers de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, met als taak en doel om hen bij te staan, te helpen, te testen en met elkaar in contact te brengen. Dat heeft als voordeel dat marketeers die er echt voor gaan ook hun meerwaarde op de werkvloer kunnen blíjven aantonen. “Je steekt er echt bovenuit en dat zul je merken”, zo beloofde Huisman.

Voorbeelden uit praktijk

Naast de motivational speech, die immers hoort bij een event als een diploma-uitreiking zorgde Ronald Voorn, onderzoeker, lecturer, oprichter van Science for Business Group en marketingauteur, voor een presentatie die zowel fascinerend als ietwat ontluisterend was. Uit zijn praktijk, waarin hij consumentenpsychologie onderzoekt, viste hij talloze voorbeelden van marketing, datacollectie en overtuiging die de schoonheidsprijs bepaald niet verdient.

Introductie integriteitscode

Aansluitend op de introductie van de NIMA Integriteitscode – een beroepscode die 'goed doen' in marketing nastreeft – wees hij de verse gediplomeerden op hun morele verantwoordelijkheden. Dat viel minder zwaar dan het klinkt. Bij het ontvangen van een 'brevet van vermogen' hoort immers een belofte om de opgedane kennis niet te mísbruiken en voor het goede aan te wenden. Een gang van zaken die vechtsporters, huisartsen en accountants als de normaalste zaak van de wereld beschouwen, maar nu ook hoort bij het uitoefenen van een praktijk in marketing, communicatie of sales.

Geregistreerde marketeers

Een groot deel van de aanwezigen maakte ter plaatse van de gelegenheid gebruik om zich aan te sluiten als NIMA Member of zelfs op te gaan voor een titel als Register Marketeer of Senior Marketing Professional, maar er was vooral feest met de meegereisde achterban. Die laatsten kregen in Leusden overigens een apart applaus. “Achter de successen van veel nieuwe gediplomeerden staan de mensen die hen tijdens de studie nabij stonden. Op hen ben ik ook trots”, aldus Huisman.

In totaal behaalden bijna 400 marketeers dit halfjaar een NIMA-diploma, die onder andere een opleiding hebben gevolgd bij Beeckestijn Business School en IDMK Trainingen.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie