Naar inhoud

Focus op klantervaring basis voor succes ondernemingen

De enorme stroom aan informatie en de kansen die ontstaan als gevolg van de digitale revolutie bieden consumenten meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren, waarmee hun verwachtingen naar een ongekend niveau stijgen. Er is slechts één manier waarop merken kunnen overleven in deze nieuwe werkelijkheid en dat is door een ervaringsgerichte onderneming te worden.

Experience Business

Bedrijven moeten een gepersonaliseerde en aantrekkelijke klantbeleving bieden bij ieder klantcontact, ongeacht of het nu via de website, een mobiele app of in een fysieke of online winkel is. 'Experience Business' wordt gezien als de derde innovatiegolf binnen zakelijke software, in navolging op de eerdere transformaties van de back- en frontoffice door de opkomst van zakelijke technologie en de toepassing van data. Deze derde innovatiegolf draait om het opnieuw uitvinden hoe producten en diensten worden ontwikkeld, geleverd en vermarkt.

Digitale marketing

De digitale dienstverlener Adobe opent vandaag met deze duidelijke stellingname 'Adobe Summit EMEA 2016', de jaarlijkse conferentie over digitale marketing van de onderneming in Europa. Tijdens dit evenement delen verschillende belangrijke experts uit de sector hun inzichten en worden de nieuwste marketingtools en innovaties getoond. Het congres is met ruim 5.000 bezoekers één van de grootste industriële events in Europa gericht op de toekomst van marketing en businesstransformatie.

Verschillende invalshoeken

Tijdens de conferentie worden dit jaar niet alleen de meest recente innovaties van het Adobe Cloud Platform gepresenteerd. Verschillende beroemdheden, waaronder acteur, producer en activist Colin Farell, internationaal topchef Heston Blumenthal en tv-presentator Davina McCall, betreden het podium om te vertellen hoe zij op basis van beleving hun personal brand ontwikkelen in de huidige digitale wereld.

Vooraanstaande marketeers

Daarnaast delen ’s werelds grootste marketingexperts zoals Simon Chatfield, hoofd e-business & CRM bij Heathrow en Giles Richardson, hoofd analytics bij Royal Bank of Scotland, hun kennis en ervaring met de aanwezigen. Ook laten Vodafone, Spotify, O2, Sky, Aston Martin Lagonda en Unilever zien hoe zij vooroplopen in de volgende grote ontwikkeling binnen de industrie: de trends van de 'Experience Business'.

Ervaringsgerichte ondernemingen

Ieder merk zou geobsedeerd moeten zijn met het bieden van relevante, geoptimaliseerde en gepersonaliseerde ervaringen aan klanten binnen de gehele klantreis”, stelt Brad Rencher, executive vicepresident en general manager digital marketing business bij Adobe. “Dit is waar het zijn van een 'Experience Business' volledig om draait. Wij richt ons in het bijzonder op het in staat stellen van onze klanten om de onderscheidende ervaringen te creëren die een revolutie betekenen voor de manier waarop zij de interactie aangaan met hun publiek.”

Aangekondigde uitbreidingen

De volgende uitbreidingen van Adobe Cloud Platform zijn tijdens het evenement aangekondigd:

Data science

  • Adobe introduceert een nieuwe functionaliteit voor data science binnen Adobe Creative Cloud, Adobe Document Cloud en Adobe Marketing Cloud, waarmee bedrijven de meest aantrekkelijke en gepersonaliseerde klantbelevingen voor ieder device, fysieke locatie, app en andere touchpoints kunnen leveren.

  • De nieuwe updates voor data science in Adobe Marketing Cloud zijn onder andere het automatische toewijzen van online bezoekers aan de best presterende ervaringen, uitgebreide statistieken en inzichten voor advertentiecampagnes, voorspellingen voor remarketing en het bèta-programma met opties voor het voorspellen van de beste onderwerpregel. Adobe Creative Cloud biedt een nieuwe tool voor het herkennen en vergelijken van lettertypen. Daarnaast biedt het een technologie preview voor afbeelding curatie. Aan Adobe Document Cloud zijn nieuwe semantische analysemogelijkheden voor documenten en afbeeldingverwerkingstechnieken voor het optimaliseren van documenten toegevoegd.

Data-gedreven adverteren

  • Merken gaan iedere keer dat consumenten in aanraking komen met hun digitale advertentie de interactie aan. Wanneer er een slechte ervaring wordt geleverd of de content niet relevant is, dan gaan gebruikers op zoek naar manieren om de content te omzeilen omdat zij minder bereid zijn om advertenties te accepteren in ruil voor gratis diensten. Nieuwe advertentiemogelijkheden in Adobe Media Optimizer stellen merken in staat om deze uitdaging het hoofd te bieden door creatieve advertentiecontent te ondersteunen met diepgaande inzichten in data. Door klantbeleving als uitgangspunt te nemen, zijn adverteerders in staat om gebruikers te boeien met contextueel relevante en gepersonaliseerde advertenties die leiden tot meer binding.

  • De nieuwe functionaliteit bestaat uit een volledige integratie met Adobe’s Dynamic Creative Optimization binnen Adobe Marketing Cloud. Hiermee wordt het mogelijk om realtime en op grote schaal gepersonaliseerde creatieve content te leveren en wordt er ondersteuning geboden voor video-advertenties met ingebouwde analytics. Daarnaast biedt het uitgebreide opties voor mobile waarmee de effectiviteit van downloads wordt verbeterd dankzij betere advertentie-targeting en campagne-optimalisatie. Ook biedt het de mogelijkheid om locatie-informatie te gebruiken om biedingen aan te passen voor search advertentie-impressies en een nieuwe analytics-functionaliteit voor display, video en DCO, waarmee adverteerders nauwkeurig de prestaties van advertenties kunnen analyseren en concrete verbeterpunten kunnen rapporteren binnen een organisatie.

Ecosysteem partners

  • Adobe kondigt diverse partners aan in Europa, zoals Ensemble Systems, DigitasLBI France, The App Lab en Netcentric. Zij breiden hun ondersteuning voor Adobe Experience Manager onder andere uit met mobile. Experience Manager Mobile maakt het eenvoudiger om visueel aantrekkelijke, zakelijke apps te bouwen en beheren die even gebruiksvriendelijk zijn als consumenten apps.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie