Naar inhoud

Fusie zorgt voor leidend platform voor customer engagement

Vandaag heeft Marlin Equity Partners aangekondigd dat het zijn bestaande portfoliobedrijf BlueHornet, een Amerikaanse leverancier van SaaS e-mailmarketingsoftware en -diensten, samenvoegt met de marketingexecutietak van Teradata Marketing Applications (TMA), die onlangs is overgenomen van Teradata Corporation. Klanten kunnen hierdoor profiteren van de gecombineerde en complementaire sterke punten van de twee bedrijven.

Geïntegreerd dataplatform

Met BlueHornet kunnen marketeers relevante en gepersonaliseerde e-mailcampagnes maken en uitvoeren, en het vereenvoudigt het campagne-managementproces door de unieke, intuïtieve segmentatie-interface. Met Digital Marketing Center (DMC), het centrale onderdeel van het bedrijf voor digital marketing dat Marlin overnam van Teradata, kunnen marketeers hun e-mail, mobile, app, social en web marketing optimaliseren. Ook is het hiermee mogelijk om betaalde kanalen te orkestreren, zoals display of search via een geïntegreerd dataplatform.

Complete omnichannel-oplossing

“Met deze fusie creëren we een marktleider met een wereldwijde aanwezigheid en een complete omnichannel-oplossing, gedreven door een toonaangevend datamanagementplatform, waarmee campaign targeting en effectiviteit versterkt kunnen worden, gesteund door een sterk services-portfolio, dat uniek is in deze branche”, zegt Nathan Pingelton, een principal van Marlin. “Deze combinatie past goed in onze strategie om de van Teradata overgenomen activiteiten voor marketing execution en marketing operations als twee verschillende bedrijven te laten opereren, met aparte managementteams, operationele structuren, en merkidentiteiten.”

Digitale marketingservices

Daarnaast is ook aangekondigd dat Michael Biwer, de huidige CEO van BlueHornet, is benoemd tot CEO van de nieuw gevormde onderneming, die onder een nieuwe merknaam later dit jaar wordt gelanceerd. Biwer heeft een uitgebreide achtergrond op het gebied digitale marketingservices en diepgaande expertise in big data, marketing en analytics. Voor zijn aanstelling bij BlueHornet was hij group vicepresident bij Acxiom.

Krachtige marketingtechnologie

“Onze klanten zullen profiteren van krachtige marketingtechnologie die de complexiteit van marketing vereenvoudigt, zodat marketeers zich kunnen richten op wat echt belangrijk is: het bereiken van superieure resultaten”, zegt Biwer. “Met deze combinatie krijgen onze klanten een betere gebruikersinterface, met toonaangevend back-end-datamanagement en uitgebreide analysemogelijkheden en wereldwijde aanwezigheid om hun digitale marketingcampagnes uit te voeren.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie