Naar inhoud

George Colony, Forrester: het web is dood

Het web is dood, zo verklaarde de ceo van onderzoeksbureau Forrester George Colony op het Franse evenement LeWeb. Ook zijn consumenten sociaal verzadigd, terwijl het voor bedrijven nog allemaal moet beginnen. De komende jaren zullen bedrijven rekening moeten houden met deze trends.

George Colony kondigde de dood van het web aan tijdens het evenement LeWeb in Parijs. In het kort gaat om het de opkomst van applicaties. Natuurlijk zijn deze applicaties te vinden op de mobiele apparaten die bijvoorbeeld steeds meer gebruikt worden voor onderzoek en online winkelen. Applicaties gaan echter ook op computers en zelfs servers draaien, aldus Colony.

Het heeft te maken met de groeiende kracht van opslag en verwerking die veel sneller gaat dan de kracht van de netwerken. Volgens Colony zullen daarom applicaties ingezet worden om beter gebruik te kunnen maken van het netwerk dat beschikbaar is. Het web zou daar volgens de ceo van Forrester niet goed gebruik van kunnen maken.

Colony spreekt daarnaast over sociale verzadiging. “We hebben geen tijd meer om sociaal te zijn”, vertelt de ceo. “Nu de penetratie van het sociale web tachtig tot negentig procent haalt in de meeste landen, namelijk tachtig procent in Europa en zes procent meer in de Verenigde Staten, besteedt de Amerikaanse consument al meer tijd aan sociale applicaties online dan ze doen aan vrijwilligerswerk, bidden, telefoneren, e-mailen of trainen. Het enige waar ze meer tijd aan besteden is het opvoeden van kinderen en winkelen. Dat betekent dat we niet meer onze tijd willen verdoen op sociale applicaties, maar op zoek zijn naar applicaties die ons helpen met het besparen van tijd, geld en moeite.”

De derde ontwikkeling heeft te maken met de opkomst van de sociale enterprise. De meeste grote bedrijven, zo vertelt Colony, zullen zich ontwikkelen in bedrijven die sociale applicaties inzetten om beter te interacteren met klanten en intern. Dit heeft een grote implicatie voor de social software markt, voor zowel bestaande als nieuwe spelers.

Bron: Wallstreet Journal
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie