Naar inhoud

Geslaagde virtuele, interactieve events vanuit RAI Amsterdam

Het is de laatste maanden uitzonderlijke rustig geweest op station Amsterdam RAI in vergelijking met de maanden daarvoor. De reden ligt voor de hand: het C-woord. De impact van de COVID-19-pandemie op beurzen en evenementen is uitzonderlijk groot – juist nu er behoefte is aan het delen van kennis, het netwerken en het doen van zaken over de landsgrenzen heen. Wat doe je dan wanneer je als organisatie vanuit het internationaal georiënteerde Amsterdam al meer dan eeuw ervaring hebt met het bij elkaar brengen van werelden, mensen en markten? Precies, je zoek naar alternatieve oplossingen.


Virtuele events

Nieuwe technologie maakt het voor conferentiecentrum RAI Amsterdam mogelijk om exposanten, bezoekers en sprekers – die niet mogen, kunnen of willen reizen – online en interactief te verbinden. Dat is zeer succesvol gebleken tijdens ‘GreenTech Live & Online’, de internationale vakbeurs voor de tuinbouwtechnologie die volledig digitaal heeft plaatsvonden op 20, 21 en 22 oktober 2020.

In drie dagen tijd schreven 6.300 tuinbouwprofessionals uit 140 landen zich in, hebben 70 exposanten deelgenomen, zijn er 30.000 video’s bekeken en hebben 53 kennissessies plaatsgevonden met 121 sprekers tijdens deze virtuele editie van het event. In totaal zijn er 3.431 nieuwe connecties gelegd tussen bezoekers, exposanten en sprekers.

“Wij zijn al jaren in staat de juiste mensen en de juiste bedrijven bij elkaar te brengen tijdens een live-event”, stelt Maurits van der Sluis, chief operating officer bij RAI Amsterdam. “Het is ons nu ook gelukt dit tijdens ‘GreenTech Live & Online’ te doen. Het toevoegen van een online schil biedt ons de kans om de behoefte en gedrag van onze bezoekers en exposanten goed in kaart te brengen. Welke partijen zijn op zoek naar elkaar? Welke content verbindt hen? En wie zijn onze waardevolste leads?

Positieve geluiden

“In eerste instantie ben ik verdrietig geweest over de lege hallen”, vertelt Maren Schoormans, chief business development officer bij machinefabriek Viscon Group. Dit is een van de participanten van het evenement. “Daar zouden we normaal gesproken een voor ons belangrijk event hebben. Maar dankzij de virtuele editie groeit het platform GreenTech exponentieel. Dit is een uitstekende start van een nieuw tijdperk.”

“Ironisch genoeg heb ik tijdens een reguliere versie nooit binnen een kwartier contact kunnen leggen met zo veel verschillende nationaliteiten”, aldus bezoeker Pieter Vellekoop, rioleringsbeheerder bij gemeente Westland. “Bedankt voor deze kans.”

“Wij versterken onze fysieke events met deze online tool, omdat we verwachten dat er de komende tijd minder gereisd wordt”, licht Maurits van der Sluis toe. “Met deze digitale schil spelen we hier direct op in. Onze internationale events kunnen in de toekomst voortaan naast fysiek ook virtueel bezocht worden. Hiermee boren wij een veel groter publiek aan.”

Komende evenementen

In RAI Amsterdam zijn studio’s gebouwd waar vandaan dit jaar nog een enkele vakbeurzen virtueel plaatsvinden. Van 3 tot en met 6 november draait alles om het samenbrengen van professionals, innovatie en kennisoverdracht tijdens ‘Interclean Amsterdam Online’. ‘Amsterdam Drone Week’ vindt plaats op 1 en 2 december. Dit event bestaat uit een livestream met keynotes, paneldiscussies, interviews en diverse hoogwaardige netwerkmogelijkheden. ‘METSTRADE Connect’ is een online event op 10 december, waar de maritieme sector bijeenkomt om kennis en innovaties te delen tijdens verschillende sessies. Bovendien worden op dat event de ‘DAME Award’ en ‘Boat Builder Awards’ uitgereikt.

Foto’s: RAI Amsterdam

Tip: Wil jij de waarde van en voor jouw klanten optimaliseren? Dan is de opleiding Customer Relationship Management wat voor jou!

  • In deze opleiding staan de actuele ontwikkelingen in customer relationship management (CRM) en klantgericht ondernemen centraal.
  • Tijdens de opleiding maak je onder deskundige begeleiding een CRM-plan voor je eigen organisatie, direct geschikt voor implementatie.
Lees meer over deze opleiding
Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie