Naar inhoud

Google zegt slechte webwinkels lager in zoekresultaten te gaan plaatsen

De zoekmachinegigant Google gaat waarschijnlijk webwinkels met slechte reviews lager in de zoekresultaten tonen. Search Engine Land schrijft op zijn website dat Matt Cutts, hoofd spambestrijding van Google, dit heeft gezegd in een presentatie tijdens de South by Southwest (SXSW) conferentie in Austin. Omdat reviews makkelijk te vervalsen zijn, zegt Google te onderzoeken welke signalen ze nog meer kunnen gebruiken om te zien of een webwinkel slecht is.

Zoekmachinegigant Google gaat webwinkels met slechte recensies lager plaatsen in de zoekresultaten. Search Engine Land schrijft dat Matt Cutts, hoofd spambestrijding van Google, dit heeft gezegd tijdens de South by Southwest (SXSW) conferentie in Austin. Waarschijnlijk komt er later dit jaar een lancering waarbij wordt gekeken naar de kwaliteit van online winkels. Dat kwaliteitsniveau moet worden meegenomen in de zoekresultaten. “We willen niet dat slechte webwinkels in de zoekresultaten voorkomen”, aldus Cutts.

Omdat goede reviews nep kunnen zijn zegt Cutts volgens de website Search Engine Land, dat Google zich zelf afvraagt of er nog meer signalen zijn die ze kunnen gebruiken om te bepalen of een webwinkel goed of slecht is. “Als we deze signalen vinden en er van overtuigd zijn dat ze niet te ‘spammable’ zijn, gaan we ze zeker gebruiken bij de beoordeling”, vertelt Cutts.

Bron: Search Engine Land
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie