Naar inhoud

Gouden Oor Platform verder als Platform Service Excellence

Op 1 september 2018 is het Platform Service Excellence van start gegaan. Dit platform is de opvolger van het Gouden Oor Platform, dat sinds 2003 clinics organiseert over het luisteren naar en gehoor geven aan klanten. De nieuwe naam past beter bij de onderwerpen die de laatste jaren steeds meer aandacht hebben gekregen: klantbeleving, klantgerichtheid en service excellence. De organisatie van de activiteiten is in handen van de Stichting Service Excellence. Het bestuur van deze stichting vormt ook het bestuur van het platform. Dat zijn Eric de Haan, Ruud Stassen en Jean-Pierre Thomassen.

Ontmoetingsplek voor excellente klantgerichtheid

Het Platform Service Excellence vormt het kennisnetwerk voor professionals op het gebied van service excellence. Het is bedoeld om kennis, inspiratie en een netwerk te bieden op het gebied van excellente klantgerichtheid. Het netwerk helpt professionals bij het ontwikkelen van klantgerichtheid binnen organisaties. Het ‘Service Excellence Model’ voor integrale klantgerichtheid markeert daarbij het aandachtsgebied. Vier keer per jaar organiseert het platform clinics en deep dives en biedt professionals zo een ontmoetingsplaats om ervaringen uit te wisselen, inspiratie op te doen en hun kennis en netwerk te vergroten.

Deep dives gericht op een specifiek thema

“Het platform bestaat sinds al 2003 en we hebben de afgelopen 15 jaar zo’n 50 clinics georganiseerd”, vertelt voorzitter Eric de Haan. “Die bijeenkomsten zijn veelal deep dives die gedurende een middag inzoomen op een specifiek thema. Dat gebeurt in drie stappen: een inleiding, een discussie over het bepaalde onderwerp in kleine groepen en een plenaire afsluiting. Het wijkt dus duidelijk af van 'Service Excellence in 1 Day'. Op dat event komt een breed scala aan onderwerpen aan bod, bekeken vanuit verschillende praktische invalshoeken.

Managementgoeroe Daniel Ofman als eerste gast

De eerstvolgende activiteit vindt plaats op woensdag 31 oktober 2018. Dan is Daniel Ofman te gast. Deze managementgoeroe laat zien hoe je klantgerichtheid echt van de grond en in de haarvaten van de organisatie krijgt. Dit doet hij vanuit drie thema’s die in elke organisatie elke dag aandacht vragen. Klopt het inhoudelijk waar we mee bezig zijn, klopt de wijze waarop wij met elkaar omgaan en kan ik mij er van harte mee verbinden?

Klantbewuste en klantbewusteloze organisaties

“Vanuit deze kern van organiseren laat Daniel Ofman zien wat nodig is om organisaties tot bloei te laten komen, waarom veel traditionele manieren van managen niet kunnen en zullen werken en wat nodig is om met minder energie meer te bereiken”, licht Eric de Haan toe. “Daarbij zoomt hij in op drie dimensies van klantgerichtheid: wat moet, wat hoort en wat kan. Gelinkt aan het ‘Service Excellence Model’ geeft hij zijn kijk op integraal werken aan organisatieontwikkeling, leiderschap, cultuurontwikkeling en innoveren. Deze clinic geeft een heldere en ook confronterende blik op het verschil tussen een klantbewuste en klantbewusteloze organisatie, plus concrete handvatten hoe integraal te werken aan bezielde klantgerichtheid.”

De jaarlijkse kosten voor deelname aan de clinics van het platform, toegang tot het ledenbestand van het netwerk en inzage in tot alle verslagen van eerdere bijeenkomsten bedragen € 350,00, exclusief btw.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie