Naar inhoud

Grote financiële instellingen investeren in FinTech-bedrijven

Technologie speelt een belangrijke rol in de veranderingen in de financiële sector. Door met name in te spelen op de mobiele ontwikkelingen treden nieuwe partijen toe tot de markt die de technologische mogelijkheden inzetten voor een centrale rol voor de klant. Deze start-ups worden nog niet belemmerd door regelgeving, bureaucratie en verzuiling. Deze FinTech-bedrijven vormen een serieuze concurrentie voor traditionele banken en verzekeraars. Reden voor grote financiële instellingen in deze startende ondernemingen te investeren en participeren.

FinTech-programma in New York

In New York is afgelopen week een nieuw FinTech-programma gelanceerd door Startupbootcamp. Na eerdere succesvolle programma’s in Londen en Singapore is de Big Apple de derde stad waar de FinTech-tak van de start-up-accelerator zich vestigt. Start-ups kunnen zich vanaf nu aanmelden voor het nieuwe accelerator-programma, dat naast een uitgebreid kennisnetwerk ook toegang biedt aan een investeringsplatform.

Impact op financiële wereld

Jesse Podell, die als Managing Director het FinTech-programma in New York gaat leiden, verduidelijkt: “De oprichting van Startupbootcamp FinTech in New York is een logische stap in onze ontwikkeling. We vergroten ons bereik en verbinden nu drie continenten – Europa, Azië en Noord-Amerika – met elkaar. Zo kunnen we nog meer start-ups de kans geven impact te maken op de financiële wereld.”

Ondersteuning door grote partijen

Het FinTech-programma in New York wordt ondersteund door grote partijen uit de financiële sector, zoals Rabobank, MasterCard, Thomson Reuters en Santander. Stephane Wyper, Global Lead van MasterCard Start Path: “We kijken met een open vizier naar de toekomst door nieuwe initiatieven te ontwikkelen en samen te werken met de beste start-ups. Ons partnership met de start-up-accelerator in Londen, Singapore en nu ook New York geeft ons de mogelijkheid om over de hele wereld te werken met FinTech-ondernemers die nieuwe technologieën gebruiken om bedrijven en consumenten met elkaar te verbinden.”

Het belang van innovatie voor succes

Rajiv Singh, CEO Rabobank North America Wholesale, vult aan: “In onze continue zoektocht naar nieuwe manieren om onze klanten beter van dienst te zijn, erkent onze bank het belang van innovatie voor succes. We hebben al een sterke relatie met de FinTech-accelerator in Londen en kijken ernaar uit om hetzelfde in de Verenigde Staten op te zetten. En waar kun je beter aan innovatie werken dan in New York, het hart van de financiële wereld?”

Beter inspelen op behoefte klant

Er komen steeds meer spelers bij in de FinTech-wereld, dus innovatie omarmen en samenwerken is cruciaal”, aldus Philip Brittan, CTO en Global Head of Platform Financial & Risk bij Thomson Reuters. “Door deze samenwerking krijgen deelnemende start-ups toegang tot onze informatie en diensten. Wij staan volledig achter de transformatie van financiële services, die ons in staat stellen beter in te spelen op de behoeftes van onze klanten.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie