Naar inhoud

Grote Nederlandse bedrijven verbinden zich aan de Formule 1

Het succes van Max Verstappen in de Formule 1 heeft geleid tot een sterk toegenomen belangstelling voor deze tak van de racesport onder Nederlanders. Deze populariteit is niet onopgemerkt gebleven bij de organisatie van de autoracewedstrijden. Na een afwezigheid van 35 jaar keert de race dan ook weer terug op het circuit van Zandvoort in Nederland. De commerciële belangstelling voor dit spektakel is eveneens ongekend. Grote Nederlandse merken verbinden zich namelijk vol overtuiging aan dit evenement.

Chase Carey, chief executive officer van Formula One Management, heeft in Zandvoort officieel bekendgemaakt dat de race volgend jaar na een afwezigheid van 35 jaar terugkeert naar Nederland. Met Heineken als titelsponsor luidt de officiële naam van het evenement ‘Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix’.

Formule 1 Zandvoort

“We zijn bijzonder verheugd om aan te kondigen dat de Formule 1 naar Nederland terugkeert op het circuit van Zandvoort”, geeft Chase Carey aan. “Vanaf het begin van onze ambtstermijn in de Formule 1 hebben we gezegd dat we willen racen op nieuwe locaties, terwijl we tegelijkertijd de historische wortels van de sport in Europa respecteren. Volgend seizoen houden we daarom een gloednieuwe straatrace in de Vietnamese hoofdstad Hanoi.”

Max Verstappen

“Terwijl keren we na een afwezigheid van 35 jaar terugkeer naar Zandvoort, een circuit dat heeft bijgedragen aan de populariteit van de sport over de hele wereld. In de afgelopen jaren hebben we een heropleving van de belangstelling voor de Formule 1 in Nederland gezien, voornamelijk dankzij de enthousiaste ondersteuning van de getalenteerde Max Verstappen, zoals te zien aan de oranje zee op zoveel races. Ongetwijfeld is dat volgend jaar de overheersende kleur op de tribune van Zandvoort.”

Jan Lammers, sportief directeur van ‘Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix’, en Chase Carey, chief executive officer van Formula One Management

Heineken International

Al enige seizoenen is bierbrouwer Heineken Internationaal aan de Formule 1 verbonden als Global Beer Partner. In 2020 wordt het biermerk ook de exclusieve naamgever van de Nederlandse Grand Prix. “In 2016 is onze wereldwijde samenwerking van start gegaan”, vertelt Hans Erik Tuijt, director global sponsorships van Heineken International. “In de eerste plaats als exclusieve bierpartner gedurende het gehele racetoernooi wereldwijd, maar ook als titelsponsor op de circuits van China, Italië en Mexico. Het is geen verrassing dat de thuiswedstrijd in Zandvoort voor ons extra speciaal is.”

“Binnen het partnership heeft verantwoorde alcoholconsumptie een prominente plek. Wij zetten de race dan ook in om onze ‘When You Drink Never Drive’-boodschap verder uit te dragen. In dit licht is op de boarding straks Heineken 0.0 te zien. Formule 1 is voor ons veel meer dan alleen een race. De voorpret en napret zijn minstens zo belangrijk. Als het gaat om sfeer en sport, heeft Heineken een naam hoog te houden. Met die mindset wordt een feest van formaat neergezet – niet alleen op het circuit maar ook daarbuiten. De komst naar Nederland in 2020 is een enorme beloning voor alle miljoenen racefans die Nederland rijk is. Wij zijn trots om daar onderdeel van te kunnen zijn.”

Pon

De komende jaren ondersteunt ook automobielbedrijf Pon de Dutch Grand Prix. Met 125 jaar ervaring in mobiliteit en een breed scala aan mobiliteitsproducten en diensten in haar portfolio, is de onderneming een vanzelfsprekende partner. Het Nederlandse familiebedrijf heeft bovendien een historische link met de Grand Prix in Zandvoort. Ben Pon nam in 1962 als Formule 1-coureur deel aan de Grand Prix van Nederland. De tribune naast de hoofdtribune langs de start en finish van het circuit wordt tijdens de Dutch Grand Prix tot ‘Ben Pon-tribune’ gedoopt.


Talpa Network

“Het is geweldig dat de koningsklasse van de autosport sinds 35 jaar weer naar Nederland komt”, zegt Peter de Mönnink, chief executive officer van mediabedrijf Talpa Network. “We zijn heel blij voor de vele fans van de Formule 1 en van Max Verstappen dat dit – mede dankzij oer-Hollands ondernemerschap – is gelukt. Talpa Network is een trotse partner van het evenement. Wij willen eraan bijdragen dat zoveel mogelijk Nederlanders kunnen genieten van de Formule 1 in Zandvoort, de meesterlijke prestaties van de teams en natuurlijk in het bijzonder van Max Verstappen.”

CM.com

IT-dienstverlener CM.com verzorgt als conversational commerce partner de ticketverkoop. Daarnaast handelt het bedrijf de betalingen op het evenement af. En in de aanloop daarnaartoe optimaliseert de organisatie de fan-beleving door middel van mobile messaging en andere digitale technieken. “Toen de ambitieuze initiatiefnemers van de Dutch Grand Prix op zoek gingen naar de meest moderne manier van ticketverkoop, kwamen ze al snel bij ons uit”, aldus Jeroen van Glabbeek, chief executive officer van CM.com.

“Omdat onze medewerkers ware sportliefhebbers met een voorliefde voor techniek zijn, is de relatie uitgebouwd naar een partnerschap. We zijn er klaar voor om het internationale GP-publiek de kracht te laten ervaren van conversational commerce – de nieuwe standaard voor interactie tussen bedrijven en consumenten. Door middel van mobile messaging en mobile payments krijgen de fans op hun mobiele telefoon een optimale beleving.”


Jumbo Supermarkten

“Als trotse sponsor van Max Verstappen vinden wij het natuurlijk geweldig dat er een officiële Dutch Grand Prix naar Nederland komt”, verklaart Frits van Eerd, chief executive officer van supermarktketen Jumbo Supermarkten. “We ondersteunen jong, sportief talent als Max al jarenlang en organiseren samen al vier jaar op rij de drukbezochte ‘Jumbo Racedagen’. Hiermee leeft de autosport als nooit tevoren en zijn jong en oud weer in de ban van de Formule 1.”

“We zijn blij dat wij op deze manier hebben kunnen bijdragen aan de groeiende populariteit van de autosport in Nederland. We blijven Nederlandse families ook de komende jaren verrassen. Op welke manier wij volgend jaar onderdeel van de Dutch Grand Prix uitmaken, wordt nog bepaald. We richten ons momenteel op de aankomende editie van de ‘Jumbo Racedagen’, op zaterdag 18 en zondag 19 mei 2019.”

VolkerWessels

“De Dutch Grand Prix wordt een evenement waar innovaties, technologie en realisatie op het hoogste niveau en op een wereldpodium bij elkaar komen”, stelt Alfred Vos, chief operation officer van bouwonderneming VolkerWessels. “Wij zijn trots om als partner van de Dutch Grand Prix het circuit, de telecommunicatie en de overige infrastructuur op een niveau te brengen dat past bij een evenement van dit kaliber.”

Chase Carey, chief executive officer van Formula One Management, Hans Erik Tuijt, director global sponsorships van Heineken International, Jan Lammers, sportief directeur‘ Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix’, en Niek Meijer, burgemeester van Zandvoort

Foto’s: Michiel Maas

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie