Naar inhoud

Heineken gaat samen met KPN 'narrowcasten'

Telecomconcern KPN en bierbrouwer Heineken gaan samenwerken op het gebied van narrowcasting. Volgens Nu.nl heeft KPN daarvoor een meerderheidsbelang genomen in ON, het in 'horecatelevisie' voor het Nederlandse uitgaangspubliek gespecialiseerde bedrijf waarvan Heineken al aandeelhouder was.

KPN en HeinekenON is door Heineken - met electronicareus Sony en de ICT-ondernemers van New Business Generation als partners - opgezet om digitale, interactieve media te bieden in horecagelegenheden. Heineken wil narrowcasting gebruiken om bijvoorbeeld horecabezoekers te vermaken met films en concerten, of om berichten uit te wisselen met stappers in andere uitgaansgelegenheden. Voor KPN is narrowcasting een belangrijke nieuwe markt, het kocht zich met de overnames van drie bedrijven eerder dit jaar een sterke uitgangspositie in de markt. Even later maakte de telecomleverancier ook al een samenwerking met Media Librium bekend, dat onder andere de narrowcasting bij McDonalds exploiteert en de Telegraaf Media Groep als belangrijke aandeelhouder heeft.

Bron: Nu.nl / redactie ITcommercie
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie