Naar inhoud

HEMA en Shell maken voorlopig gebruik van diensten Deliveroo

De gevolgen van de coronacrisis zijn duidelijk voelbaar voor de retailers in Nederland. Winkelketens als de Bijenkorf, Coolblue en IKEA houden hun fysieke winkels voorlopig gesloten en bij een keten als HEMA wordt zelfs gezegd dat het voortbestaan van de onderneming in gevaar is. Want als gevolg van het coronavirus en de geadviseerde maatregelen vanuit de overheid, blijft het overgrote deel van de Nederlanders zo veel mogelijk thuis.

Voor met name gezinnen, ouderen en mensen die niet – gemakkelijk – de deur uit kunnen of willen, is het echter van groot belang dat zij alsnog de beschikking hebben over dagelijkse benodigdheden voor in huis. Daarom kunnen consumenten zo lang de overheidsmaatregelen van kracht zijn via maaltijdbezorgdienst Deliveroo een groot deel van hun producten online bestellen bij HEMA-winkels in Den Haag en Shell Select-winkels in 14 steden in Nederland.

HEMA-producten worden in Den Haag thuisbezorgd

Deze week is in Den Haag gestart om de vertrouwde producten van HEMA aan huis te bezorgen. Klanten kunnen kiezen uit verschillende bekende producten, zoals tompouces en rookworsten. “Nu veel mensen thuis aan het werk zijn en kinderen online lessen volgen, kun je zomaar iets nodig hebben zonder direct de deur uit te kunnen of willen”, vertelt David Cooke, manager food & horeca bij HEMA. “Wij zijn blij dat we op deze manier consumenten kunnen voorzien in hun vertrouwde basics. Niet alleen gebak, rookworst en warme snacks, maar ook tandpasta, zeep, koffie en thee zijn op deze manier binnen 30 minuten in huis.”

Dagelijkse boodschappen en schoolmaterialen

Shell en Deliveroo slaan de handen ineen om de essentiële producten, zoals babyvoeding, toiletpapier en handzeep, thuis te laten bezorgen vanuit stations in 14 steden. Daarnaast bevat het te bestellen assortiment ook levensmiddelen als pasta en rijst, naast het reguliere aanbod van chips, snoep, ijs en dranken. Na bestelling worden de producten door een bezorger contactloos binnen 30 minuten vanuit het dichtstbijzijnde station aan de deur bezorgd. Dit gebeurt contactloos om een veilige bezorging te garanderen, want de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) worden in acht genomen.

Nederlanders stimuleren om veilig thuis te blijven

“We willen iedereen die geen vitaal beroep beoefent, stimuleren om veilig thuis te blijven”, aldus Otto van der Straaten, e-commerce lead bij Shell. “Daarom bieden we deze nieuwe service aan zolang de intelligente lockdown duurt.” Consumenten kunnen de producten HEMA en Shell via de website of app van Deliveroo bestellen, zoals dat met maaltijden ook gebeurt. De bezorging wordt gedaan door medewerkers van de maaltijdbezorgdienst om een snelle en betrouwbare levering te waarborgen.

Snel en veilig toegang tot dagelijkse benodigdheden

“In deze uitdagende tijden is het belangrijk dat mensen op een zo veilig mogelijke manier toegang hebben tot eten, drinken en essentiële huishoudelijke artikelen”, zegt Stijn Verstijnen, general manager Nederland bij Deliveroo. “Door onze samenwerking met HEMA en Shell willen we het voor onze klanten in Nederland gemakkelijker maken om snel en veilig thuis toegang te krijgen tot de dagelijkse benodigdheden, zonder hiervoor het huis te hoeven verlaten.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie