Naar inhoud

HEMA en wehkamp bundelen hun krachten in het digitale domein

Om het online kanaal voor non-food-producten in Nederland verder te ontwikkelen, werken de warenhuizen HEMA en wehkamp voortaan samen. Het is voor het eerst dat producten van de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam online verkrijgbaar zijn op een ander online platform dan dat van de onderneming zelf. Eerder dit jaar heeft het bedrijf al een nauwe samenwerking met supermarktketen Albert Heijn aangekondigd.

Al in eerder stadium heeft HEMA bekendgemaakt de ambitie te hebben om te groeien door onder andere het aangaan van strategische partnerships, zowel in het buitenland als in Nederland. Offline is die ambitie vertaald in de samen met Albert Heijn op te zetten fysieke winkels. De samenwerking met wehkamp is een belangrijke volgende stap om deze groeiambitie ook online in Nederland vorm te geven.

Strategisch partnership

Voor wehkamp betekent deze samenwerking een waardevolle aanvulling op het huidige assortiment. Met een focus op mode, wonen, beauty en baby plus kind, is HEMA een mooie partner om het toch al ruime assortiment, nog verder uit te breiden. Zo kunnen klanten nu ook hun bekende HEMA-producten bij wehkamp aanschaffen.

Uitbreiding assortiment

Het productassortiment van HEMA is met name gerelateerd aan mode en lifestyle en wordt in fasen geïntroduceerd op het platform van wehkamp. Vanaf deze week kunnen klanten al een groot deel van het baby-assortiment van HEMA vinden op het platform. De komende maanden worden andere delen uit het productassortiment mode worden toegevoegd.

Ontwikkeling merk

“Onze groeistrategie willen we ook in Nederland verder ontwikkelen met slimme, innovatieve concepten en partnerships”, vertelt Tjeerd Jegen, chief executive officer bij HEMA. “We willen als merk op alle kanalen en op elk moment beschikbaar zijn voor onze klanten. We willen HEMA nationaal en internationaal als merk ontwikkelen. De strategische samenwerking met wehkamp is hierbij een belangrijke volgende stap.”

Ultieme klantervaring

“Met de toevoeging van het HEMA-assortiment in onze shop, kunnen we onze klanten een nog breder en relevanter assortiment bieden”, stelt Graham Harris, chief executive officer ad interim bij wehkamp. “Zo bouwen we verder aan de ultieme klantervaring, want dat is voor ons het belangrijkst. Een eigentijds assortiment, een shopervaring waar je blij van wordt en een verrassend makkelijke service, dat is waar wehkamp voor staat.”

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie