Naar inhoud

HEMA haakt met campagne in op de start van de Tour de France

De start van de Tour de France dit jaar in Nice is anders dan in voorgaande jaren. De reden ligt voor de hand: het C-woord. De renners worden frequent getest op het virus en wielerliefhebbers dienen de race vooral via de televisie te volgen. En juist in 2020 is een Nederlander een belangrijke outsider voor de zege: Tom Dumoulin, die deel uitmaakt van het Team Jumbo-Visma. Dit team wordt sinds dit jaar ook gesponsord door HEMA. Deze retailer is in dat verband gestart met een online en social campagne om het fietsen te promoten.

De reclamecampagne ‘fan van fietsen’ van HEMA draait rondom Team Jumbo-Visma en de Tour de France. Het bedrijf haakt hiermee in op de populariteit van fietsen in Nederland – een populariteit die de laatste maanden alleen maar groter is geworden. Naar het werk, de school, de supermarkt en de kroeg – Nederlanders vinden dat de fiets hen overal naartoe kan brengen. De Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam speelt daar – offline en online – slim op in op met haar aanbod. Naast de brand movie brengt de onderneming een collectie – limited edition – wielrenshirts uit.

Reclamecampagne ‘fan van fietsen’ van HEMA

Fietsfan

“Fietsen en HEMA zijn al jaren met elkaar verbonden”, zegt Daniel Heijne, manager sponsoring & activation bij de warenhuisketen. “Klanten weten ons te vinden voor fietsaccessoires, een fietsverzekering en sinds kort een lease-e-bike. Nederlanders fietsen heel erg veel, met hun hele hebben en houden aan het stuur of achterop door dorpen en steden. De Nederlandse infrastructuur voor fietsen is uniek in de wereld. Nergens is fietsen zo thuis als in dit land. Een trotse sponsor zijn van Team Jumbo-Visma is dan ook een logische keuze en daarom is fietsen de rode draad van de brand movie, waarin wij laten zien en voelen dat we fan van fietsen zijn.”

Wielrenshirts

Samen met het bekende fietskledingmerk AGU brengt HEMA een gelimiteerde collectie wielrenshirts uit. Vanaf maandag 31 augustus 2020 wordt deze collectie met een activatie via social media aangejaagd. De speciaal ontworpen shirts hebben vier unieke designs en zijn verkrijgbaar in uniseks modellen voor volwassenen en kinderen. De shirts zijn in een beperkte oplage – op is echt op – verkrijgbaar via de webshop van de retailer.

Succeswens

De Tour de France gaat dit jaar niet alleen later van start, ook moeten de wielrenners wennen aan het weinige publiek dat is toegestaan. Het contact met familie en vrienden verloopt voornamelijk digitaal. De renners zijn meer dan ooit op zichzelf aangewezen. HEMA steekt Tom Dumoulin en zijn ploeggenoten – samen met de andere partners van Team Jumbo-Visma – graag een hart onder de riem en doet dat door familie, vrienden en de staf van de ploeg een succeswens in te laten spreken. Deze wensen worden op zaterdag 29 augustus een paar uur voor de eerste etappe van de Tour de France via de social media van het team gedeeld.

Tip: Wil jij social media vanuit jouw marketingstrategie inzetten? Dan is de opleiding Social Media wat voor jou!

  • In 4 maanden tijd leer je hoe je de mix voor social media optimaal inzet om je marketingdoelstellingen te behalen.
  • Naast de opleiding maak je een plan voor de inzet van social media in jouw organisatie, direct geschikt voor implementatie.

Lees meer over deze opleiding ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie