Naar inhoud

HEMA heeft als eerste merk campagne gevoerd op de Tikkie-app

Met de lancering van Tikkie Brands biedt Tikkie aan merken in Nederland de mogelijkheid te adverteren binnen de applicatie. Retailer HEMA heeft als eerste bedrijf gebruikgemaakt van de nieuwe propositie van de populaire app voor consumenten van ABN AMRO om betaalverzoekjes te versturen. Gebruikers van de app kregen gedurende vier dagen iedere dag een ander campagnebeeld en bedankgifje met een product uit de HEMA-zomercollectie – van handventilator tot waterpistool – te zien. Met ruim 1,6 miljoen unieke views en 26.500 deelnemers aan de actie, zijn de verwachtingen van de pilot ruim overtroffen.


Advertising op Tikkie

“Tikkie Brands geeft merken de mogelijkheid om op verschillende plekken binnen de app te adverteren en zo onder de aandacht te komen van de 6 miljoen gebruikers van de app. Dit gebeurt altijd in samenwerking met Tikkie, zodat de campagne voldoet aan de typische stijl van de applicatie”, vertelt Moreno Kensmil, digital marketing lead bij Tikkie. “HEMA past als merk heel goed bij ons en was daarom de perfecte partner om Tikkie Brands mee te lanceren.”

Inzet van customized gifjes

“De campagne is zo opgezet dat deze naadloos aansluit bij de ervaring die we willen aanbieden, bijvoorbeeld door de inzet van customized gifjes. We willen in de toekomst vaker brand partnerships opzetten met merken die aansluiten bij onze Tikkie-gebruikers. Voorwaarde is dat de samenwerking iets toevoegt aan de ervaring van de mobiele applicatie en deze verrijkt.”

Nieuwe benadering doelgroep

“Wij zijn altijd op zoek naar vernieuwende manieren om onze doelgroep te bereiken”, zegt Jessica Berghout, content strategist bij HEMA. “Ik ben blij dat Nederland ook via Tikkie kennis heeft gemaakt met onze zomercampagne en dat we op een opvallende manier konden laten zien dat juist in deze tijd van COVID-19 een vakantie thuis zo gek nog niet is. De resultaten hebben onze verwachtingen ruim overtroffen. Met ruim 1,6 miljoen unieke views, 26.500 aanmeldingen voor de HEMA-actie en meer dan 33 procent opt-ins voor onze nieuwsbrief is de samenwerking met Tikkie een schot in de roos.”

Opzet brand partnerships

Social first agency GoSpooky is in samenwerking met Tikkie verantwoordelijk voor het partnership en de executie van de campagne. “Ik ben heel blij dat we samen met Tikkie en HEMA deze campagne hebben opgezet”, aldus Mariette Huber, growth director bij GoSpooky. “Een mooie start van Tikkie Brands en we kijken uit naar alle toekomstige campagnes die we samen met Tikkie op kunnen zetten.”

Tip: Wil jij jouw merk succesvol neerzetten in het digitale tijdperk? Dan is de post-master-opleiding Strategisch Brand Management wat voor jou!

  • In 4 tot 5 maanden leer je alle ins & outs van modern brand management in het digitale tijdperk en hoe je een sterk merk bouwt.
  • Met de opleiding kun je direct aan de slag met je merkstrategie als fundament voor je organisatiestrategie.

Lees meer over deze opleiding ►

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie