Naar inhoud

HEMA mikt op revitalisatie met loyaliteitsprogramma

Een beproefde methode om klanten te binden in de retailsector is een spaarprogramma. De DE-punten en de AH-bonuskaart zijn voorbeelden van prominente marketinginstrumenten in het Nederlandse retaillandschap. Met een dergelijk loyaliteitsprogramma wil de Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam het merk HEMA weer nieuw elan geven. Het bedrijf lanceert het programma eerst in Nederland, daarna is ook het buitenland aan de beurt.

Fysieke en digitale klantenpas

Onder de naam ‘meer HEMA’ lanceert de warenhuisketen een loyaliteitsprogramma voor zijn klanten. Zowel met een digitale klantenpas in de vernieuwde mobiele applicatie van het bedrijf als met een fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten. Klanten die jarig zijn krijgen een gratis tompouce. De keten zet deze stap omdat er onder zijn trouwe klanten veel vraag is naar een klantenpas. Volgend jaar is het programma ook voor klanten in het buitenland beschikbaar. De ambitie is door te groeien naar een internationaal loyaliteitsprogramma in al hun gevestigde landen.

Revitalisatie in de Benelux

“Een loyaliteitsprogramma past bij onze strategie, die is gericht op groei in het buitenland, de revitalisatie van het merk in de Benelux en de ontwikkeling van e-commerce”, zegt Adriana Hoppenbrouwer over het nieuwe klantenprogramma. Zij is chief marketing officer bij HEMA. “Het ‘meer HEMA’-programma stelt ons in staat om de klanten nog beter te leren kennen. Op basis van die inzichten kunnen wij ze nog centraler stellen in alles wat we doen en steeds meer op maat met ze communiceren.”

Korting en informatie bieden

Het warenhuis wil niet alleen trouwe klanten belonen met extra korting, maar ook klanten op basis van hun aankopen beter informeren over relevante producten en aanbiedingen. Klanten die meedoen met het programma krijgen voor iedere euro die ze zowel in de winkel als online besteden bij de keten een punt. Die punten kunnen worden ingewisseld voor digitale vouchers die korting geven op verschillende producten. Hierdoor kunnen klanten zelf kiezen op welke producten ze korting krijgen. Iedere maand wordt het aanbod van vouchers vernieuwd. In de toekomst worden meer diensten aan het klantenprogramma toegevoegd, zoals speciale events en het opslaan van kassabonnen in de app.

Vernieuwde mobiele applicatie

Iedereen die wil deelnemen aan het klantenprogramma kan de vernieuwde app van het warenhuis downloaden of de bestaande app op de smartphone updaten. Er is ook een klantenpas beschikbaar voor in de portemonnee, al is dat niet nodig als je de app hebt. Met de app of de pas kunnen klanten heel eenvoudig punten sparen. De app is in alle winkels vanaf de telefoon te scannen. Online en in de app zijn het puntensaldo en de beschikbare vouchers te zien en te activeren. Tot 1 april krijgen nieuwe deelnemers aan het klantenprogramma, naast het standaard welkomstcadeau van 25 spaarpunten, ook nog eens 5 euro korting op hun volgende aankoop.



Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie