Naar inhoud

Herdefinitie televisie door Adobe Marketing Cloud

Multiscreen en on-demand hebben de televisie-industrie voorgoed veranderd. Omroepen en aanbieders van pay-tv hebben te maken met consumenten die content op een andere manier willen ontvangen dan traditionele televisie. Kijkers kijken films, televisieprogramma’s, live sport en andere content steeds vaker via met internet verbonden devices en platformen. Het publiek zoekt alternatieven voor kabel en satelliet en hebben steeds meer behoefte aan 'over the top'-tv (OTT-TV) en film die aangeboden worden via elk scherm.

Gepersonaliseerde televisie

Tijdens Adobe Summit heeft de IT-dienstverlener uitbreidingen van Adobe Primetime gepresenteerd, waardoor een groter publiek kan worden bereikt voor elk scherm en platform. Het nieuwe aanbod levert meer gepersonaliseerde televisie en advertentie-ervaringen, direct aan consumenten via mobiel, laptops en met internet verbonden devices zoals Apple TV, Sony PlayStation, streaming device Roku en Microsoft Xbox. Door de integratie met tools voor digitale marketing, kunnen televisienetwerken en aanbieders van pay-tv veel effectiever op lidmaatschap- en advertentie-gebaseerde OTT-diensten aanbieden en verkopen, aantrekkelijke ervaringen bieden en hun publiek uitbreiden door meer gepersonaliseerde content en advertenties te bieden.

Allesomvattend platform

Televisieomroepen en aanbieders van pay-tv willen heel erg graag voordeel halen uit OTT, maar hebben daarvoor een allesomvattend platform nodig om kijkers op een effectieve manier aan zich te binden”, zegt Jeremy Helfand, vicepresident van Adobe Primetime. “Door de integratie van tools voor advertising, analytics, datamanagement, advertentiecampagnes en personalisatie met de video playback, advertentieplaatsing en DRM-mogelijkheden, breiden mediabedrijven hun aanbod uit met meer gepersonaliseerde en aantrekkelijkere kijkerservaringen op verschillende schermen.”

Direct-to-consumer diensten

Het nieuwe aanbod helpt mediabedrijven bij het lanceren van direct-to-consumer diensten door specifieke uitdagingen aan te pakken, zoals:

  • Opbouwen van een publiek: Met tools voor digitale marketing worden gewone kijkers omgezet in betalende leden. De tools Analytics en Audience Manager helpen klanten bij het identificeren van specifieke publiekssegmenten, gebaseerd op de huidige patronen van contentconsumptie en laat deze segmenten groeien door een gevarieerder publiek te benaderen. Media Optimizer en Target zorgen voor toenemende conversie van proefversies naar betaalde abonnees via geautomatiseerde aankoop van advertentiecampagnes op search, display en sociale media. Om consistente, effectieve marketingboodschappen te ontwikkelen, biedt Target ook A/B- en multivariate test- en contentoptimalisatie voor zowel in-app als on-site ervaringen.

  • Betrokken publiek: De nieuwe tool voor video-personalisatie Primetime Recommendations maakt gebruik van big data om de betrokkenheid van de kijker en de kijkduur te vergroten. De tool verzamelt informatie bij veelal Amerikaanse huishoudens die televisie- en filmcontent streamen en haalt deze informatie uit ruim 200 miljard videoconsumptie-punten. Diepe contextuele inzichten, zoals hoeveel en wat voor een content een kijker heeft bekeken, worden omgezet in aantrekkelijke, gepersonaliseerde televisie-aanbevelingen. Om kijkers te attenderen op content van buiten een video-app, kan de tool Campaign ook e-mailcampagnes en notificaties opzetten die zijn gebaseerd op de voorkeuren van de consument. Ondersteuning voor altijd-aan contentlevering en dynamische advertentie-integratie middels de tool Primetime, biedt kijkers meer gepersonaliseerde televisie- en advertentie-ervaringen.

  • Betalende klanten: de facturatiemogelijkheden die Adobe Marketing Cloud aanbiedt, maken het mogelijk voor televisienetwerken en aanbieders van pay-tv om de juiste balans te vinden tussen de verschillende verdienmodellen: maandelijks abonnement, op huurbasis, elektronisch doorverkopen en adverteren. Audience Manager en Target leveren samen met  Primetime meer relevante advertenties aan kijkers, realiseren en meten dynamische advertentie-integratie op elk scherm en platform en creëren gerichte advertenties, gebaseerd op de karakteristieken van geïdentificeerde doelgroepsegmenten.

  • Meten van impact: Analytics maakt de manier waarop het publiek televisie kijkt op een eenvoudige manier inzichtelijk. Dit betreft het wie, wat, wanneer, waar, hoe en met name het waarom rondom het kijkgedrag van de consument op verschillende devices. Deze waardevolle inzichten met geaggregeerde en anonieme data verbetert de acquisitie, betrokkenheid en verkoopmogelijkheden bij het publiek, wanneer deze data wordt ingezet in de rest van de activatiemogelijkheden.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie