Naar inhoud

Herman Toch wint Marketing Literatuurprijs 2012

In de getransformeerde wereld zullen bedrijven alleen overleven door zich te verbinden met de klant. Dat is de essentie van het boek ‘Transformeren om te overleven’ van onderzoeker Herman Toch. Daarmee won hij gisteren de Marketing Literatuurprijs 2012 van Platform Innovatie in Marketing. De jury, onder leiding van Hans Molenaar, heeft het boek gekozen vanwege de visie en de denkkaders die Toch creëert.

Volgens de jury, waar Customer Talk ook in zit, was het afgelopen jaar een topjaar voor de boekenwereld. Elf boeken waren genomineerd om de Marketing Literatuurprijs 2012 te winnen en de jury  had dan ook een moeilijke opgave. Uiteindelijk is er gekozen voor het boek ‘Transformeren om te overleven’ van onderzoeker Herman Toch.

Hans Molenaar, voorzitter van de jury, las het jurycommentaar voor tijdens de uitreiking 27 november 2012 jongstleden: “Het boek biedt niet alleen een visie op de getransformeerde wereld, maar ook concrete en vernieuwde paradigma’s waar marketeers mee aan de slag kunnen. Marketeers kunnen met dit boek nieuwe denkkaders ontdekken en zien hoe ze een daadwerkelijke bijdrage leveren aan een duurzame wereld.”

De andere boeken die geselecteerd waren door de jury, waren (op alfabetische volgorde van de auteur):

  • van Belleghem, Steven; De Conversation Company (Van Duuren Management)
  • van den Bergh, Jan; Ik ben een aanrader (Van Duuren Management)
  • Bruins, Rolf; Marketing Strategie van Brein tot Besluit (Pearson)
  • Hoogveld, Mike; Cross Channel Excellence (Adformatie Groep)
  • de Munnik, Martin; De koopknop (Academic Service)
  • Nummerdor, Mabel en Mijke de Vette; Miss Marketing (Adformatie Groep)
  • Oomen, Adriaan; Hebbes! (Academic Service)
  • Stevens, Erik; Van Passie tot Promotie
  • de Vries, Wouter; Blauw Bananen
  • Weima, Klaas; Verdiende Aandacht (Bruna)

Voor alle schrijvers heeft de jury veel respect en lof, zoals Hans Molenaar het verwoordt in zijn commentaar: “Deze toppers hebben de moeite genomen naast hun drukke werkzaamheden hun visie, mening en ervaring aan papier toe te vertrouwen en om ons marketeers te helpen ons vak beter uit te oefenen.” Het enige wat de jury nog kan wensen voor volgend jaar is een wetenschappelijke basis voor de boeken. 

De jury bestaat uit de volgende leden:

  • Drs. Hans Molenaar, voorzitter Jury Marketing Literatuurprijs
  • Prof.dr.mr. ir. Sicco Santema, hoogleraar marketing TU Delft
  • Drs. Wil Wurtz, Metrics and More
  • Drs. Arend-Jan Nijhuis, Programma Manager ING
  • Anne van den Berg, senior editor Customer Talk
  • Mijke Post, onderzoeker Haagse Hogeschool
  • Egbert Jan van Bel, onderzoeker, auteur en docent
  • Ment Kuiper, onderzoeker, auteur en docent
Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie