Naar inhoud

Het grootste Virtual Reality Center komt in Eindhoven

Augmented en virtual reality zijn elementen die niet meer weg te denken zijn uit het digitale domein. Pokémon GO heeft zelfs op speelse wijze de wereld wegwijs gemaakt in AR. Ook VR krijgt steeds meer aandacht. Europa´s grootste Virtual Reality Experience Center opent over 2 maanden haar deuren in Eindhoven. Tijdens de Dutch Design Week, die van 22 tot en met 30 oktober 2016 plaatsvindt in de Nederlandse Lichtstad, wordt de eerste fase van het innovatieve concept geopend.

De kracht van virtuele ervaringen

De Eindhovense start-up Enversed ontwikkelt het 'Virtual Reality Experience Center' van 3.000 m2 momenteel op Strijp-S. In het centrum wordt de kracht van virtuele ervaringen ingezet voor unieke games, escape rooms, teambuilding, workshops, en trainingen. Deze ervaringen zijn voor zowel de particuliere als zakelijke markt ontwikkeld door het eigen productieteam. De omgeving biedt ruimte voor wel 100 gebruikers per uur die de grenzeloze wereld van virtual reality samen met hun familie, vrienden en collega’s gaan ontdekken.

Unieke beleving ervaren met meerdere mensen

De jonge onderneming gelooft dat virtual reality een unieke beleving biedt, wanneer je deze met meerdere mensen kunt ervaren en delen. “Het is ontzettend leuk om met vrienden of collega's op te gaan in een virtuele wereld. Je kunt bij ons samen racen door een wolkenlandschap in een luchtschip, ontsnappen van een onbekende planeet en nog veel meer”, zegt Sander Winters, medeoprichter van Enversed.

Grensoverschrijdend en voorbij het alledaagse

Voor het inrichten van de centers met computerhardware heeft het bedrijf een partnership met MSI, een wereldspeler op het gebied van snelle gamecomputers. Beide bedrijven zijn pioniers op het gebied van VR-innovatie. Door de krachten te bundelen willen beide partijen een bijzondere en exclusieve beleving voor de toekomstige bezoekers realiseren. De VR-centra zijn specifiek ontworpen voor mensen die voorbij willen gaan aan het alledaagse en die grensoverschrijdende virtuele ervaringen willen beleven samen met hun vrienden, familie en collega's.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie