Naar inhoud

Het nut van onnuttige contactmomenten

Mensen zijn vaak in gesprek met elkaar en daar kunnen mooie en leuke dingen uitrollen. Het is dan ook niet gek dat er vaak netwerkborrels worden georganiseerd. Ondernemers kunnen op die manier makkelijk met elkaar in contact komen en kijken waar er mogelijkheden liggen en kansen bestaan. De ene keer leidt zo’n eerste contactmoment tot een samenwerking of een afname van het betreffende product of de dienst die wordt aangeboden en de andere keer niet.

Geen verloren tijd

Toch betekent dat dan niet meteen dat het gesprek, zakelijk gezien, verloren tijd was. Want mocht de interesse van de ander ook maar enigszins zijn gewekt, blijf je altijd ergens in zijn of haar achterhoofd zitten. En dat is precies de reden waarom contactmomenten zo ontzettend belangrijk zijn.

Koetjes en kalfjes

Het gaat er om dat je eens in de zoveel tijd weer even van jezelf laat horen. En dat hoeft echt niet per se te gaan over hetgeen wat jullie destijds besproken hebben. Al gaat het over koetjes en kalfjes, het belangrijkste is dat die ander jouw naam weer heeft gehoord. Op die manier verplaats je jezelf weer even van de achtergrond naar de voorgrond.

Laatste zetje

Op die momenten, dat die ander weer even bewust is van wie jij bent en wat je te bieden hebt, kan hij of zij opnieuw de afweging maken. Is het nu wel interessant om met jou in zee te gaan? Wellicht kwam het een paar jaar geleden niet uit en is dit het juiste moment voor het bedrijf om een volgende stap te zetten. Dat ene contactmoment, hoe onbelangrijk het misschien ook lijkt, kan dus net dat laatste zetje geven.

Niet voor niets

Zelf hebben wij dit ook pas weer aan den lijve ondervonden”, vertelt Casper van Diemen van Van Diemen Communicatiemakelaars. “Iemand waarmee jaren geleden het eerste contactmoment is gelegd, wil communicatie nu actief in gaan zetten. En dit dankzij een klein contactmomentje dat niet eens over ons eigen bedrijf ging. Zo zie je maar, al die belletjes die we dag in dag uit plegen, zijn dus écht niet voor niets.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie