Naar inhoud

Het verbinden van de contactpunten in business-to-business

De klant centraal zetten, dat is ook het doel van marketeers in business-to-business-markten. Maar het blijkt lastig en bovendien leidt het niet altijd tot het gewenste succes. We starten te vaak vanuit onze eigen invalshoek en niet vanuit die van de klant. Hoe organiseren we onze marketingactiviteiten op een geïntegreerde manier rondom de customer journey? En hoe geven we invulling aan onze marketingplannen zodat de klant hier echt profijt van heeft?

Connecting the dots in B2B

Dat is het centrale onderwerp tijdens het 'B2B Marketing Forum 2018', het evenement dat op donderdag 15 maart 2018 plaatsvindt op Landgoed Duin & Kruidberg in Santpoort. Marketing afstemmen op de customer journey vraagt om een volledige en naadloze integratie van marketing, sales en communicatie. Maar hoe doen we dit? How do we connect the dots?

B2B Marketing Award 2018

Tijdens het event strijden AFAS Software en Holla Advocaten om de ‘B2B Marketing Award 2018’, de prijs voor B2B-marketeers die voor de negende keer wordt georganiseerd. Voor de negende keer organiseert het Forum deze unieke B2B Marketing Award in Nederland.

Samen met de klant de relatie verbeteren bij AFAS Software

Succesbeheer betekent het bereiken van de decision making unit van de belangrijkste klant om samen de relatie te verbeteren. In de genomineerde campagne zet AFAS continue en relevante aandacht voor een belangrijke doelgroep van de IT-dienstverlener centraal. Doel van de campagne is geweest om in contact te komen met deze doelgroep en de klantrelatie met hen door de inzet van relevante content te verstevigen.

“Het AFAS-verhaal is een mooie en complete businesscase, vanuit een brede bedrijfsuitdaging opgepakt”, zegt de jury. “Men is zich er van bewust dat de gehele organisatie, mensen, processen en afdelingen, betrokken moeten zijn bij de implementatie van de strategie.”

Merkkrachtcampagne #dekoplopers van Holla Advocaten

De marketingdoelstelling van deze campagne is om de naamsbekendheid in de Brainport-regio – Eindhoven en omstreken – te vergroten. De campagne laat op een eigentijdse en toegankelijke manier zien wat succesvolle ondernemers en professionals motiveert. In een speciaal voor de videocampagne ontwikkelde auto met camera worden professionals uit de zakelijke top geïnterviewd.

“Met de #dekoplopers-campagne zet Holla Advocaten een mooie multichannel-case neer met een duidelijke doelstelling en een goede aanpak”, aldus de jury. “De creativiteit van de campagne laat zich onder andere zien in een crossmediale strategie.”

Samenstelling van de jury

De nominaties zijn gekozen door de vakjury, bestaande uit voorzitter Ment Kuiper, directeur CustomerTalk, Nord van de Mosselaer, demand generation & marcomms manager B2B bij Tele2 Nederland, Jan van Ginkel, uitgever Management Team bij MT Mediagroep en Cathelijne Quarré- Bijleveld, director of field marketing bij Snow Software.

“Het is mooi dat we ook dit jaar weer fraaie B2B-cases in de spotlights kunnen zetten”, vertelt juryvoorzitter Ment Kuiper. “We kijken uit naar de presentaties op 15 maart.”

Pitch en prijsuitreiking

De twee kanshebbers staan op het podium tijdens het ‘B2B Marketing Forum 2018’. Zij gaan de strijd met elkaar aan op 15 maart 2018. Het publiek bepaalt samen met de jury wie er wint.

Meer aandacht voor B2B-marketing

De ‘B2B Marketing Award’ is in 2010 geïntroduceerd door B2B-marketingbureau spotONvision. De voornaamste reden voor deze introductie was om meer aandacht te krijgen voor B2B-marketing in Nederland. Tegelijkertijd was er een sterke behoefte om onderling goede voorbeeldcases en ervaringen in de business-to-business uit te wisselen.

Het 'B2B Marketing Forum 2018' is een event met inspirerende sprekers, hands-on workshops en kennissessies. Je leert die meer over:

  • het organiseren van marketingprogramma’s, content en technologie rondom de behoeften van je klant;
  • het afstemmen van sales en marketing op de buyer’s journey;
  • hoe marketing een bijdrage kan leveren aan het creëren van waarde voor zowel de eigen organisatie als de klant.

Keynotes worden verzorgd door Richard Robinson, vice president commercial bij Cambridge Analytica, en David Arnoux, head of growth bij Growth Tribe Academy.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie