Naar inhoud

Het webwarenhuis bol.com test same day delivery in Amsterdam

Sinds deze week zoekt bol.com tien Amsterdammers die een week lang verplicht geld willen uitgeven op kosten van de winkel. De testers hebben de schone taak om elke werkdag voor maximaal 30 euro te bestellen bij de webwinkel. In ruil daarvoor delen de testers dagelijks met de winkel hoe zij de nieuwe pilot ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ ervaren. Kwam het pakketje binnen de beloofde twee uur aan? Of was het een minuut later?

De Amsterdamse testpersonen, die binnen de Ring A10 en onder het IJ moeten wonen, mogen zelf kiezen op welk moment tussen 12.00 en 20.00 uur ze hun bestelling plaatsen en wat voor artikel het is. Uiteraard mogen ze de artikelen ook houden. Amsterdammers die zichzelf als ideale tester zien en in het eerste postcodegebied wonen, kunnen zich opgeven door te reageren op een Facebook-bericht.

Same day delivery

In de hoofdstad van Nederland zijn bol.com en de logistieke dienstverlener PostNL gestart met het testen van 'Binnen 2 uur Bezorgd', een titel die overigens niet bedoeld is voor grappenmakers. Per elektrische bakfiets worden duizenden populaire artikelen uit het assortiment binnen twee uur afgeleverd bij de klant. Denk bijvoorbeeld aan de Google Chromecast, doucheschuim, make-up en parfum, ventilators, keukengerei, condooms en e-readers.

The last mile

Iedereen herkent zo’n situatie wel. Je hebt net de laatste luier gebruikt, maar je kindje ligt eindelijk lekker te slapen en je kan niet weg. Of de staafmixer begeeft het tijdens het koken terwijl je schoonouders over twee uur voor de deur staan. Met de nieuwe bezorgoptie wordt ook uitkomst geboden als een artikel extra snel nodig is. Zo kunnen consumenten de tijd die ze in andere gevallen gebruiken voor een bezoek aan de fysieke winkel, aan andere belangrijke dingen besteden. Trouwe klanten met een Select-voordeelbundel (voor 9,99 euro een jaar lang geen verzendkosten voor alle bezorgopties) betalen niets extra’s voor de service. Klanten zonder de voordeelbundel betalen 4,99 euro bezorgkosten voor de milieuvriendelijke snelservice.

Duurzaam online winkelen

Door op een verantwoorde manier gemak en service naar een nog hoger niveau te tillen, zetten de betrokken partijen een nieuwe norm voor online winkelen. Deze samenwerking toont aan dat de allersnelste bezorging van Nederland én verduurzaming heel goed samengaan, zelfs bij een breed assortiment.

Stapsgewijze uitbreiding

In het meest populaire tijdvak voor online winkelen – tussen 12.00 en 20.00 uur – krijgen klanten in de aangegeven postcodegebieden de optie ‘Binnen 2 uur Bezorgd’ te zien. De bestellingen worden tot 22.00 uur bezorgd. De extra snelle bezorgoptie wordt zichtbaar zodra de klant is ingelogd en wordt elke werkdag aangeboden in de winkel. De geselecteerde postcodes zijn gelinkt aan het lokale magazijn in Duivendrecht, ten zuidoosten van Amsterdam. Vanaf die plek worden de pakketjes per elektrische bakfiets bezorgd bij de klant. De bezorggebieden worden stapsgewijs uitgebreid in Amsterdam. Bij succes wordt ook het tijdvak voor het plaatsen van de bestelling verruimd. Op basis van de resultaten van deze pilot wordt deze dienst naar meerdere plaatsen in Nederland en België uitgerold.

Uitbreiding postcodegebieden tijdens pilot:
Fase 1. 1091 - 1098 met uitzondering van 1095: livegang 11 september 2018
Fase 2. 1071 - 1079, 1011, 1012, 1015 - 1019, 1095: livegang uiterlijk 1 oktober 2018
Fase 3. 1051 - 1059: livegang uiterlijk 1 november 2018

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie