Naar inhoud

Hogere conversie door anonieme B2B-websitebezoekers identiteit te geven

De bezoeker van een webpagina van een onderneming in een business-to-business-markt is in principe een potentiële klant. Maar zijn anonimiteit maakt het onmogelijk een profiel van deze prospect te maken. Het ontbreken van deze informatie wordt als een verlies beschouwd in het genereren van leads. Een nieuw product van bedrijfsinformatiespecialist Graydon geeft aan de bezoekers die zich niet hebben geïdentificeerd een profiel en beoogt daarmee een hogere conversie te realiseren.

Compleet bedrijfsprofiel

De bedrijfsinformatiespecialist heeft deze week het nieuwe product Lead Insights gelanceerd. Deze online tool maakt het mogelijk om de bedrijven die een website bezoeken te identificeren en op basis van hun unieke IP-adressen een compleet bedrijfsprofiel samen te stellen. Met het instrument wil het bedrijf de klanten in staat stellen om anonieme B2B-websitebezoekers te converteren naar betalende klanten.

Anonieme potentiële leads

Mark Beekman, Group Marketing Directeur bij Graydon: “Uit diverse onderzoeken blijkt dat slechts 4 tot 11 procent van de bedrijven zichzelf kenbaar maakt op een website door bijvoorbeeld een download- of een contactformulier in te vullen. Stel dat je maandelijks 25.000 bezoekers hebt op je website, dan zijn dit 22.250 tot 24.000 anonieme potentiële leads die zomaar verdwijnen. Dat is zonde. En dat is meteen ook de reden waarom wij deze tool lanceren.”

Koppeling IP-adres aan database

Het nieuwe product is een tool die een koppeling legt tussen het IP-adres van de B2B-bezoekers van bedrijfswebsites en de bedrijvendatabase van de informatiespecialist. Hierdoor wordt van elk bedrijf dat een website bezoekt een nauwkeurig klantprofiel beschikbaar gesteld met uitgebreide informatie, zoals bijvoorbeeld de sector waarin dit bedrijf actief is, de rechtsvorm en de financiële prestaties van het bedrijf ten opzichte van soortgelijke bedrijven in de branche. Ook wordt duidelijk welke pagina’s het bedrijf op uw website heeft bezocht en hoe lang het bezoek heeft geduurd.

Meer kwaliteitsvolle leads

Beekman: “Aan de hand van grafieken wordt deze informatie visueel inzichtelijk gemaakt, zodat gebruikers van de tool snel zien waar hun kansen en hun risico’s liggen. Hierdoor kunnen bedrijven hun sales- en marketingprocessen efficiënter inrichten. Maar meer nog dan dat kunnen ze veiliger zakendoen. Doordat verkopers en marketeers over cruciale bedrijfsinformatie van de B2B-websitebezoekers beschikken, zijn de leads die ze gaan genereren bovendien kwaliteitsvoller waardoor ze meer business kunnen doen tegen lagere kosten.”

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie