Naar inhoud

Hotelgasten delen graag online hun opmerkelijke opvattingen

Als een hotelgast voor in het analoge tijdperk een referentie over zijn logeeradres wilde hebben, was hij afhankelijk van de ervaringen die waren opgedaan in zijn vrienden- en kennissenkring die hem via mond-tot-mondreclame bereikte. Tegenwoordig kunnen we de reviews van hotels niet meer wegdenken. Het is één van de belangrijkste hulpmiddelen bij het boeken van een vakantie. Dat neemt niet weg dat zeker niet alle meningen even zwaar wegen in de afwegingsproces.

Dagelijks ziet HotelSpecials belangrijke, maar ook hilarische ervaringen van hotelgasten voorbijkomen. De boekingssite geeft een kijkje achter de schermen in de wondere wereld van reviews.

#1. Het ontbijt is voor heel veel gasten de allerbelangrijkste ervaring in een hotel. Wat een goed ontbijt is, is daarentegen heel persoonlijk. Fijn dat het hotel blijkbaar voor ieder wat wils heeft.

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Nog nooit eerder een hotel gehad dat bij het ontbijt aardappelkroketten serveerde. Werkelijk top!

#2. Verder is het bij het ontbijt niet alleen belangrijk wat er op je eigen bord ligt, maar blijkbaar ook wat andere gasten op die van hun leggen. Of in hun tas stoppen.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Er was bij het ontbijt zelfs een vrouw die een halve biefstuk uit haar tas haalde van de vorige dag en elke keer als ze naar het ontbijtbuffet liep stopte ze haar tas vol met potjes jam en andere dingen.

#3. Als we het nu toch over eten hebben… Soms kan het ook té lekker zijn.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Dat het eten te lekker smaakte. Nu ben ik aangekomen.

#4. Niemand verwacht vliegtuigen vlak bij Van der Valk Hotel Amsterdam Airport.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Lawaai vliegtuigen.

#5. Iedereen is gek op gratis dingen. Toch?

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Leuke bowling met gratis knokpartij.

#6. Helaas is niet altijd alles gratis. En meestal mag je ook niet kiezen waarmee je betaalt.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: We moesten direct bij binnenkomst betalen met geld.

#7. Ziek zijn op vakantie, oh nee, alsjeblieft, nee! Gelukkig bestaan er bijzonder dankbare mensen.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Wat ik echt verschrikkelijk vond, is dat ik halverwege het weekend ziek werd en dus niet meer van het tweede ontbijt kon genieten omdat ik er toch niets inhield. En ik daarbij het supervriendelijke kamerpersoneel moest vragen mijn volgebraakte emmertje te legen. Oké, ik had ‘t wel verpakt in twee plastic zakken, maar toch. Oftewel, het enige wat ik verschrikkelijk vond was mijn griepaanval. Het hotel en vooral ‘t personeel waren geweldig!

#8. Echt waar, soms is het gewoon beter als er géén water in het zwembad zit.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Het zwembad was gesloten door waterschade.

#9. Soms leer je iemand pas écht kennen als je samen op vakantie gaat.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Mijn kamergenoot snurkt. Zonder gekheid, geen kritiek.

#10. Of je kent elkaar al zo lang dat het ook niet meer uitmaakt of de partner een deur tegen het hoofd krijgt.

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: De liftdeuren sluiten heel snel. Ik liet mijn vrouw maar niet voorgaan bij het uitstappen, want dan kreeg ik misschien de deur tegen mijn hoofd.

#11 De weg is het doel. Toch?

Vraag: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: We wilden een paar dagen fietsen. We moesten er aan wennen dat er veel doodlopende wegen waren, zodat we ook weer een stuk terug moesten. Toen we dit door hadden, keken we wat vaker op onze kaart.

#12. Soms heb je er gewoon geen woorden voor hoe erg je het naar je zin hebt gehad.

Vraag: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Het is in een woord van tasties.

#13 En soms weet je het gewoon even niet.

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Ligging.

Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Dezelfde gast: De straat waar het staat.

Vraag 1: Wat vond u positief aan uw verblijf in het hotel?

Gast: Rustig.

Vraag 2: Wat vond u minder positief aan uw verblijf in het hotel?

Dezelfde gast: Geen lawaai.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie