Naar inhoud

HubSpot en General Catalyst helpen start-ups in aanvangsfase

Groeiplatform HubSpot en investeringsmaatschappij General Catalyst hebben een virtuele accelerator aangekondigd die start-ups ondersteunt in hun groeiambities. Met ELEVATE leren startende ondernemers de fijne kneepjes van inbound marketing en vergaren ze de kennis die nodig is om een effectieve groeistrategie op te zetten. Op deze manieren beogen de twee ondernemingen te voorkomen dat kansrijke jonge ondernemingen al vroeg het licht weer moeten doven.

In 2018 is in de Verenigde Staten van Amerika 99,5 miljard dollar aan durfkapitaal geïnvesteerd. Investeerders zijn dus bereid risico’s te lopen. Dankzij de verschillende bronnen en tools die start-ups tot hun beschikking hebben, is het nog nooit zó makkelijk geweest om een bedrijf te starten. Dat betekent ook dat het concurrentielandschap groot is. ELEVATE is ontworpen om bedrijven in de opstartfase te helpen bij het uitbreiden van hun kennis en vaardigheden. Ook biedt de virtuele accelerator deze bedrijven het strategische inzicht om ze klaar te stomen voor succes op de lange termijn terwijl ze bezig zijn met het werven van fondsen en proberen op te schalen.

Ondersteuning start-ups

Het programma bestaat uit een virtuele opleiding van vier weken, waarbij verschillende experts aan het woord komen. De colleges worden gegeven door onder meer Alison Elworthy, vice president customer success bij HubSpot, Niko Bonatsos, managing director van General Catalyst, Tolithia Kornweibel, head of marketing bij IT-dienstverlener Gusto, Nitesh Banta, medeoprichter en chief executive officer van IT-dienstverlener B12, Meka Asonye, head of startup sales & customer success bij betaalprovider Stripe en Manasi Vartak, oprichter en chief executive officer van Verta.AI, een HubSpot-accelerator-alumnus.

Kennis en vaardigheden

“Zonder de begeleiding en steun van de adviseurs en investeerders die ons al vanaf het begin bijstaan, zouden we niet zijn waar we nu staan”, aldus Dharmesh Shah, chief technology officer en medeoprichter van HubSpot. “Met ELEVATE kijken we verder dan alleen financiering om groeiende start-ups de kennis en vaardigheden te bieden die ze zo hard nodig hebben om te kunnen slagen. Ik vind het een eer om samen te werken met de beste en slimste mensen om me heen om iets terug te kunnen geven aan de volgende generatie bedrijven in opkomst.”

Virtuele opleiding

Het vier weken durende programma begint op 4 juni 2019 en omvat de drie fases van de customer lifecycle: aantrekken, betrekken, verwonderen. In de laatste week ronden de deelnemers een masterclass fondsenwerven af die gegeven wordt door General Catalyst en oprichters van bedrijven die door de investeringsmaatschappij gesteund worden.

Groei van bedrijven

“We vinden het fantastisch om ELEVATE samen met HubSpot aan te kunnen bieden aan snelgroeiende technologie-start-ups”, zegt Niko Bonatsos, managing director van General Catalyst. “Als HubSpot-investeerder van het eerste uur hebben we de spectaculaire groei van het bedrijf van dichtbij mogen meemaken. Het HubSpot-team geeft waardevolle inzichten in hoe je een bedrijf kunt laten groeien waarbij je de klant op de eerste plaats zet. Ik kan niet wachten om te zien hoe de enorm ambitieuze oprichters leren van het programma.”

Succesvolle strategie

HubSpot for Startups biedt opleidingen en trainingen, 24-uurs support, gebruik van het Growth Platform van HubSpot en toegang tot bijna 300 software-integraties. En dat allemaal voor een start-up-vriendelijke prijs. Start-ups kunnen hun relaties eenvoudig bijhouden in het gratis Hubspot-systeem voor customer relationship management, verbeteren hun sales met het aanbod aan sales tools, managen hun marketing dankzij de marketing automation tools en houden de klant tevreden met de services tools.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie