Naar inhoud

Hypotheekverstrekkers zoeken online samenwerking met klant

Bijna de helft (46%) van alle financiële dienstverleners die werkzaam zijn in de hypotheekbranche geeft aan dat zij veel online samenwerken met klanten. Daarmee zijn de professionals uit deze branche voor de tweede maal op rij koploper als het gaat om online samenwerken met klanten. De accountancybranche staat op de tweede plek met 37 procent. De top drie wordt compleet gemaakt door de verzekeraars (36%).

Financiële markt in beweging

De financiële markt is volop in beweging. Waar tot voor kort nog veel verantwoordelijkheid lag bij intermediairs, neemt nu de consument steeds meer zelf het heft in handen. Dit betekent dat een nieuwe manier van werken zijn intrede doet. Een manier waarin aanbieder en consument samenwerken aan een op maat samengesteld product: online samenwerken. Dit bewustzijn is nog niet groot onder financiële instellingen.

Tegemoet komen aan wensen klant

Hyoptheekverstrekkers zijn de gezonde uitzondering op deze regel. Zij onderschrijven het belang van het tegemoet komen aan de wensen van de klant. Dit blijkt uit onderzoek onder bijna 500 medewerkers uit de bankensector, verzekering-, pensioen-, hypotheek- en accountancybranche. De studie is uitgevoerd door onderzoeksbureau Markteffect in opdracht van Hyarchis, aanbieder van content- en online samenwerkingsoplossingen.

Hypotheeksector ziet de noodzaak

Als de onderzoeksresultaten worden vergeleken met die uit 2014, blijkt duidelijk dat de hypotheekbranche steeds verder uitloopt op de andere branches binnen de financiële sector. Vorig jaar had de hypotheeksector slechts 3 procent voorsprong op de nummer twee (verzekeraars). Dit jaar is dat verschil 9 procent met de nummer twee (accountancy). Tevens blijkt dat het aantal online samenwerkende professionals ten opzichte van vorig jaar is gestegen met 13 procent.

Nieuwe disruptieve spelers

De economie trekt aan. Dat is in vele sectoren te zien en zeker in de huizenmarkt”, zegt Serge Leclercq, commercieel directeur bij Hyarchis. “De hypotheekbranche voelt de hete adem van nieuwe disruptieve spelers in haar nek. Dit is één van de verklaringen waarom deze branche koploper is als het gaat om online samenwerken met klanten. De traditionele hypotheekverstrekker voelt, meer dan andere branches, de druk om online samenwerken met klanten te omarmen en zo de concurrentiepositie te verstevigen.”

Het onderhavige onderzoeksrapport 'Ready? Set. Go! Online samenwerken met klanten: Is de financiële markt futureproof?' kun je downloaden op de website van Hyarchis.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie