Naar inhoud

IBM lanceert uitgebreid customer experience pakket

Softwareleverancier IBM heeft een nieuw, zeer uitgebreid pakket customer engagement oplossingen gelanceerd, genaamd Customer Experience Suite. De oplossingen van de overgenomen Sterling Commerce, Coremetrics en Unica spelen hierin een belangrijke rol. De functionaliteiten beslaan van e-commerce tot sociale media, analytics en content management.

Softwaregigant IBM heeft verschillende functionaliteiten toegevoegd waarmee bedrijven klanten kunnen bereiken via verschillende webkanalen, van een browser tot mobiele applicaties. Er zitten oplossingen voor sociale media, e-commerce en analytics in, alsmede content management functionaliteiten. Dit heeft de softwareleverancier gecombineerd met predictive analytics van het overgenomen SPSS en Coremetrics.

In eerste instantie wil het bedrijf hiervoor grote bedrijven interesseren, aldus Larry Bowden, vice president IBM Portals en Web Experience Software. Vooral financiële instellingen, retailers en overheden zijn de grootste klanten voor dit type websoftware. De initiële licentie en het eerste jaar onderhouds- en servicekosten zijn 193.000 dollar per processor. Dat klinkt duur, maar hele grote bedrijven kunnen af met dit aanbod en de onderhouds- en servicekosten blijven niet zo hoog, aldus Bowden.

De belofte van de oplossing is het weghalen van integratie pijnpunten en het verhogen van online sales leads. Daarnaast moeten de analytische functionaliteiten zorgen voor klantspecifieke boodschappen gebaseerd op locatie, voorkeuren en gedrag.

Bron: Customer Talk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie