Naar inhoud

Implementatie van een allesomvattende customer experience-strategie

Het kennen van klanten en begrijpen waarnaar ze kijken en wat ze kopen, is essentieel voor het succesvol opereren van een internationaal marktonderzoeksbureau als Nielsen. Voor een toonaangevend, internationaal bedrijf op het gebied van prestatiebeheer met klanten in meer dan 100 landen is global customer experience een topprioriteit. Als resultaat van de globaliseringsstrategie van de onderneming blijven de klanten terugkomen en is er in de loop van vijf jaar 2 miljoen dollar bespaard dankzij efficiëntere processen.

Kooptrends en mediagewoonten

Bij het observeren van markten in de dichtstbijzijnde stad maar ook aan de andere kant van de wereld is het essentieel te weten waar consumenten naar kijken en wat ze kopen. Door consumentenonderzoeken uit te voeren in 47 Europese markten en in meer dan 100 landen over de hele wereld, is de onderzoeksinstelling in staat een significant beeld te bieden van kooptrends en mediagewoonten.

Innovatie de sleutel tot succes

Het bedrijf gelooft dat innovatie de sleutel tot succes is, zowel in wat gemaakt wordt als de wijze waarop producten en ideeën op de markt worden gebracht. Daarom worden steeds betere oplossingen ontwikkeld waarmee organisaties kunnen voldoen aan de behoeften van de consumenten van vandaag. En vooral kunnen ontdekken waar de toekomst hen leidt. Door voortdurend in ontwikkeling te zijn, beoogt het bedrijf steeds betere customer insights te verschaffen.

Customer experience-strategie

Over een allesomvattende customer experience-strategie die begint bij de productontwikkeling en doorloopt in het volledige beslissingspad van de klant, kan Bruno Herrmann, Director of Globalization bij Nielsen, een helder beeld geven. Hij doet dit dan ook met verve in een webcast die IT-dienstverlener SDL, gespecialiseerd in Global Customer Experience Management, presenteert op woensdag 14 oktober 2014.

Elementen globaliseringsstrategie

De volgende onderwerpen komen aan bod tijdens de presentatie:

  • Wereldwijde productlanceringen beheren met aandacht voor de behoeften van de lokale markt;

  • Vertaalprocessen centraliseren binnen een internationaal bedrijf;

  • Leverage halen uit het vertaalgeheugen en gestructureerde content voor hergebruik;

  • De kwaliteit van content wereldwijd verbeteren zonder toename van de kosten;

  • Doorstroom van projecten versnellen.

Meer informatie over de webcast die duidelijke handreikingen geeft over hoe global customer experience effectief verbeterd kan worden, tref je op de website van SDL.

0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie