Naar inhoud

In de hedendaagse samenleving is de beleving allesbepalend

In een wereld waar de digitalisering voor disruptie heeft gezorgd in alle sectoren, worden bedrijven geconfronteerd met een nieuwe realiteit waarin klanten real-time rijke en persoonlijke ervaringen verlangen op verschillende contactmomenten. Niet alleen op het web en mobiel, maar ook via steeds meer nieuwe apparaten, indelingen en interactiemodellen. zoals stem en meeslepende media. Om dit op grote schaal te kunnen leveren, moet de moderne onderneming opnieuw worden ontworpen op basis van klantintelligentie, met een capaciteit voor het beheren en begrijpen van hoge volumes en hoge snelheden van gegevens en content.

Dat is dan ook het centrale thema tijdens 'Adobe Summit EMEA 2018', het jaarlijkse treffen van de gelijknamige digitale dienstverlener met haar klanten in Londen. Vandaag de dag maakt het publiek kennis met wereldwijd opererende merken die hun bedrijven transformeren en voordelen behalen uit hun focus op klantervaring. Tijdens het event presenteert Adobe nieuwe innovaties die merken helpen een antwoord te vinden op uitdagingen die digitale transformatie met zich meebrengt en de daaropvolgende verschuivingen in het consumentengedrag.

Uniforme klantintelligentie in de onderneming

Naarmate het universum van wat bekend is over klanten blijft groeien, heeft de moderne onderneming behoefte aan een nieuw systeem van records om gepersonaliseerde ervaringen op schaalgrootte te leveren. Een systeem dat ervoor kan zorgen dat klantgegevens worden verenigd en gestandaardiseerd, maar ook goed worden beheerd. Op hierop in te spelen, worden daarom verbeteringen in het Adobe Cloud Platform gepresenteerd die het gemakkelijker maken om klantgegevens uit de hele onderneming te verenigen in een uniform klantenprofiel. Daardoor krijgen bedrijven en merken een real-time beeld van de relevante ervaringen van klanten tijdens de customer journey.

Het doorbreken van silo's in adverteren

Marketeers worden nog steeds uitgedaagd door verzuilde creatieve en mediaprocessen. Veel marketingprofessionals worstelen nog steeds om relevante advertenties aan hun klanten te leveren. De openingsspeech op het evenement bevat een demonstratie van Adobe's Advertising Cloud Creative. Dit is het eerste advertentieplatform waarmee marketeers ontwerpelementen van een campagne, inclusief advertentiekopie en items gebruikt in display-advertenties, dynamisch kunnen aanpassen voor de snelle uitrol van nieuwe berichten en ontwerpen. Dit zonder de dure stappen van het opnieuw verhandelen of opnieuw opstarten van het ontwerpproces. Het stelt merken in staat de kwaliteit en doelgerichtheid van digitale advertenties te verbeteren door middel van grotere personalisatie.

Belevingen bieden in een omnichannel wereld

Merken hebben te maken met een groeiend aantal contactpunten waarop ze hun doelgroepen kunnen bereiken, met een exponentieel groeiende gegevenscomplexiteit. Daarom presenteert Adobe nieuwe functies in Adobe Analytics, de insights-engine van Adobe Experience Cloud, waarmee bedrijven een beter inzicht in de customer journeys op deze kanalen krijgen. Dit omvat nieuwe mogelijkheden voor streaming audio waarmee merken inzicht krijgen in hoe consumenten omgaan met online en offline audio, inclusief inzicht in luistergedrag, streamingkwaliteit en mogelijkheden voor het genereren van inkomsten.

Versnelling van de actuele content

Geweldige ervaringen beginnen met de content. De hedendaagse merken van moeten massavolumes aan content snel en op grote schaal creëren, orkestreren en personaliseren. Daarom worden nieuwe mogelijkheden, gevoed door artificial intelligence, gedemonstreerd in Adobe Experience Manager, waaronder intelligente beeldontdekking, waarmee afbeeldingen kunnen worden aangepast voor verschillende schermen en geautomatiseerde personalisatie van content kan plaatsvinden. Bovendien is er aandacht voor native ondersteuning van Experience Manager vanuit Creative Cloud-toepassingen, waardoor ontwerpers directe toegang kunnen krijgen tot tools voor experience design zoals Photoshop. Daarmee worden de workflows van marketeers en creatieve professionals verenigd.

Vereenvoudiging van de manier waarop marketeers werken

Abhay Parasnis, chief technology officer van Adobe, bespreekt de nieuwste ontwikkelingen in Sensei, Adobe’s engine voor articial intelligence en machine learning. Deze innovaties hervormen de levering van klantervaring door middel van data-analyse en het begrijpen van content en ontwerp. Ook krijgt het publiek een kijkje in de toekomst met een demonstratie van de nieuwe Sensei Agent & Graph. Dit is een tool die een natuurlijke interactie tussen taal en stem mogelijk maakt, waarmee het werk van marketeers krachtiger en eenvoudiger wordt.

Maar geweldige technologie alleen is niet genoeg om een organisatie te transformeren. Daarom is dan ook de Europese uitrol van de Adobe Experience League aangekondigd. Dit is een nieuw programma gericht op klantenbetrokkenheid dat begeleid leren biedt om klanten te helpen het maximale uit hun investering in Adobe Experience Cloud te halen. Het programma biedt trainingsmateriaal, persoonlijke ondersteuning van experts en de mogelijkheid om contact te leggen met een gemeenschap van collega-professionals.

Als onderdeel van dit curriculum is ook de Adobe Experience Index for Europe geïntroduceerd. Dit is een benchmarkstudie die merken helpt te bepalen hoe goed ze functioneren op het gebied van klantbeleving in vergelijking met andere ondernemingen. De eerste studie helpt merken om de huidige verwachtingen van consumenten te begrijpen, inzicht te verkrijgen in het evolueren van deze verwachtingen en hoe ze daarop kunnen inspelen.

Bron: CustomerTalk
0
Logo CustomerTalk

Cookie-instellingen

CustomerTalk maakt gebruik van cookies voor een optimale gebruikerservaring.

Graag vragen wij je toestemming voor het plaatsen van deze cookies.

Accepteren Meer informatie